رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: یکی از درس هایی که حضرت آقا به آن توجه کرده اند تاکید بر مباحث علمی و اقتدار علمی در کتاب درسهای پیامبر اعظام (ص) است.

به گزارش خبرنگار مهر،حجت الاسلام محمد محمدیان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها صبح امروز در مراسم رونمایی از کتاب درس‌های پیامبر اعظم نوشته مقام معظم رهبری در مورد پیامبر اکرم (ص) که در دانشگاه تهران برگزار شد با اشاره به ابعاد شخصیتی مقام معظم رهبری گفت: هنوز بر عموم اندیشمندان ابعاد علمی، سیاسی، و اجتماعی مقام معظم رهبری و تسلط ایشان بر معارف اسلامی خیلی روشن نشده است.

وی با اشاره به آثار مقام معظم رهبری در زمینه های مختلف افزود: با توجه به شناختی که از آثار مقام معظم رهبری کسب کرده ام سه نکته در آثار ایشان مشهود است اول اینکه اشراف بسیار کامل به منابع و معارف اسلامی دارند همچنین به مطالبی که استناد می کنند مورد تایید و اطمینان است و از همه مهمتر رهبر معظم انقلاب تحلیل قوی در مطالبشان ارایه می کنند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه توجه مقام معظم رهبری به معارف دینی حائز اهمیت است، تصریح کرد: کتاب های زیادی در مورد پیامبر مکرم اسلام (ص) نوشته شده است اما آنچه نیاز امروز جامعه و امت اسلامی است و به عنوان نسخه حیات بخش امت اسلامی اهمیت دارد درس هایی است که مقام معظم رهبری در این کتاب به آن اشاره کرده اند.

وی ادامه داد: یکی از مباحثی که امت اسلامی برای پیشرفت به آن نیاز دارد علم و دانش و رشد علمی در جوامع اسلامی است که پیامبر به آن تاکید داشته و رهبر معظم انقلاب به آن در این کتاب توجه کرده است.

حجت الاسلام محمدیان یادآورشد: یکی از مهمترین درس هایی که حضرت آقا به آن توجه کرده اند تاکید بر مباحث علمی و اقتدار علمی است و دیگر مساله که حضرت آقا به آن پرداخته و رمز موفقیت بعثت پیامبر بود مساله استقامت و پایداری است.

وی در پایان تصریح کرد: موضوع دیگری که مقام معظم رهبری به آن توجه کرده و جامعه امروز خیلی به آن نیاز دارد سیره اخلاقی پیامبر اعظم (ص) است.