قزوین- خبرگزاری مهر: فرمانده دوران دفاع مقدس گفت: مهمترین رهاورد کاروانهای راهیان نور تقویت روحیه ولایت پذیری و معنویت است، دانشجویان عازم مناطق عملیاتی باید درس معنویت، ولایت پذیری، توسل و ارتباط با خدا را در سفر بیاموزند و در زندگی بکار گیرند.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم افتتاحیه اردوهای راهیان نور دانشجویی و یادواره شهدای دانشگاه های استان قزوین عصر دوشنبه در حسینیه سپاه صاحب الامر قزوین برگزار شد.

در این مراسم که سردار سالار آبنوش فرمانده سپاه استان، سرهنگ مهدی طاهرخانی معاون هماهنگ کننده سپاه استان، جمعی از دانشجویان داوطلب اعزام به مناطق عملیاتی جنوب کشور نیز حضور داشتند سردار رحیم نوعی اقدم با اشاره به ثمرات هشت سال دفاع مقدس گفت: دانشجویان باید بدانند با چه هدف و انگیزه ای در این خاک مقدس که کربلای ایران است گام می گذارند و تلاش کنند با دست پر از این سفر بازگردند.

وی افزود: دانشجویان خدا را شاکر باشند که برای این سفر انتخاب شده اند زیرا این حرکتها با کشش الهی همراه است و پاسخ به ندای شهداست.

کاروان راهیان نور تحول آفرین است

این رزمنده دوران دفاع مقدس تصریح کرد: یکی از آثاری که می تواند در این سفر تحولی در افراد ایجاد کند دست یافتن به آثار فرهنگی و معنوی هشت سال دفاع مقدس است که راهیان نور باید این موضوع را مورد توجه جدی قرار دهند.

سردارنوعی اقدم یادآورشد: بزرگترین سرمایه رزمندگان اسلام خدایی بودن حرکت آنها بود و آثار فرهنگی، تربیتی، اسلامی، عقیدتی جنگ هنوز در میان جامعه رواج دارد و کاروان راهیان نور این تفکر ارزشمند را در جامعه نهادینه می کند.

وی بیان کرد: شما دانشجویان در این سفر برای خدایی شدن عازم جبهه های نبرد می شوید لذا دانشجویان لازم است با تقویت ارتباط خود با خدا به شهدا و اهداف آنها فکر کرده و پیام آنها را درک و به دیگران منتقل کنند.

این مسئول یادآورشد: بیش از 20 مورد اتفاق مشابه کربلا در دوران دفاع مقدس روی داد و شهدا عالمانه و عارفانه مسیر حق را انتخاب کردند و شما نیز در این سفر معنوی تلاش کنید آگاهانه در این مسیر الهی گام بردارید و بدانید اگر با خلوص نیت خواسته ای داشته باشید به لطف حق برآورده خواهد شد.

این فرمانده دوران دفاع مقدس اظهارداشت: شما دعوت شده اید و این توفیق را پیدا کرده اید تا پیام رسان جبهه های نبرد باشید و فرهنگ دفاع مقدس را به نسل آینده منتقل کنید.

نوعی اقدم تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس 12 عملیات با رمز محمد(ص)، هفت عملیات با رمز یا علی(ع)، 12 عملیات با رمز یا فاطمه(س)، 11 عملیات با رمز یا حسین(ع)، هشت عملیات با رمز یا مهدی(عج)، دو عملیات با رمز یا عباس(ع)، دو عملیات با رمز یا زنیب(س) انجام شد و شما می توانید در این سفر معنوی با ذکر این رمزها روحیه معنویت را در خود تقویت کنید و این ارزشها را پاسداری کنید.

هدف دشمنان ایجاد فاصله بین مردم و رهبری است

این رزمنده دوران دفاع مقدس گفت: دشمنان با توطئه های مختلف از جمله فشارهای اقتصادی بدنبال ایجاد نارضایتی و فاصله انداختن بین مردم و رهبری هستند اما حرکتهای فرهنگی از جمله کاروان راهیان نور ضمن تقویت روحیه ولایت پذیری دشمنان را نیز در اهدافشان ناامید کرده است.

با پرده خوانی حجت الاسلام غفاری فضایی معنوی در مراسم حکمفرما شد.

دو هزار و 600 دانشجوی دختر و پسر از 50 دانشگاه استان در قالب شش کاروان راهیان نور از روز 17 اسفند ماه به مناطق عملیاتی طلائیه، چزابه، دهلاویه، فکه، شلمچه، دو کوهه، فتح المبین در جنوب کشور اعزام خواهند شد.