ادامه درگیری و اعتراض در شهرهای پورت سعید و قاهره و بیانیه وزارت کشور و ارتش مصر درباره ناآرامی ها از جمله خبرهای این کشور به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه الجزیره، ناآرامی ها در شهر پورت سعید مصر روز گذشته برای دومین روز متوالی ادامه داشت. مراسم تشییع سه نفر از کشته شدگان در درگیری های اخیر که روز گذشته برگزار شد به درگیری هزاران معترض با نیروهای پلیس منجر شد.

معترضان با به آتش کشیدن خودروهای پلیس در پورت سعید و سر دادن شعار خواستار کناره گیری محمد مرسی از قدرت شدند و همچنین علیه وزارت کشور شعار دادند و آن را وزارتخانه ای ترسو توصیف کردند.

همچنین بخش هایی از ساختمان امنیتی پورت سعید به آتش کشیده شد. شایان ذکر است در درگیری های روز یکشنبه در پورت سعید، پنج نفر از جمله دو نیروی پلیس کشته و بیش از 400 نفر زخمی شدند.

این درگیری ها پس از آن روی داد که وزارت کشور مصر روز یکشنبه اعلام کرد محکومان حادثه ورزشگاه پورت سعید در انتظار اجرای حکم هستند.

دادگاه جنایی پورت سعید اوایل بهمن، 21 نفر از متهمان حادثه ورزشگاه پورت سعید را به اعدام محکوم کرد. 12 بهمن سال گذشته ورزشگاه پورت سعید پس از پایان مسابقه فوتبال "الاهلی" و "المصری" شاهد درگیری میان طرفداران دو تیم بود. بر اثر این درگیری، 74 نفر کشته و بیش از هزار نفر زخمی شدند.

در همین حال ارتش مصر با صدور بیانیه ای متعهد شد که نیروهای ارتش از املاک عمومی و خصوصی ساکنان پورت سعید حفاظت خواهند کرد.  ارتش مصر چند روز پیش نیز از شهروندان ساکن پورت سعید خواسته بود به مراکز امنیتی حمله نکنند.

ارتش اعلام کرده بود برای جلوگیری از درگیری میان معترضان و نیروهای امنیتی مصر تلاش می کند و بار دیگر متعهد شده است به روی مردم تیراندازی نخواهد کرد.

در همین راستا وزارت کشور برخی افراد ناشناس را به فتنه انگیزی میان نیروهای ارتش و پلیس در استان پورت سعید متهم و اعلام کرد که برخی به اسم نیروهای ارتش و پلیس به سوی مردم تیراندازی می کنند که دستگاه های امنیتی اقدامات آنها را رصد کرده است.

از سوی دیگر قاهره نیز شاهد اعتراضات و درگیری معترضان و نیروهای امنیتی در مقابل هتل "سمیرامیس" در نزدیکی میدان التحریر بود. معترضان یک دستگاه خودرو پلیس را بر روی پل "6 اکتبر" در مرکز قاهره به آتش کشیدند و راه را به روی عبور و مرور خودروها بستند.