بوشهر - خبرگزاری مهر: معاون فني مركز بهداشت استان بوشهر از فعالیت 64 مرکز بهداشتی درمانی استان بوشهر طی ایام نوروز خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، دكتر محمدمهدي خواجه‌ئيان صبح سه‌شنبه در نشست برنامه‌ریزی ویژه ایام نوروز اظهار داشت: در راستاي طرحي بسيج سلامت نوروزي و تكريم مهمانان نوروزي، حوزه معاونت بهداشتي دانشگاه هر ساله اقدام به انجام برنامه‌هاي خاص اين ايام مي‌كند.

وی اضافه کرد: يكي از مهم‌ترين اين فعاليت‌ها، اعلام اسامي مراكز بهداشتي درماني كشيك در ايام نوروزي است كه اين مراكز پذيراي مسافرين محترم نوروزي براي انجام نيازهاي بهداشتي درماني خود در ايام عيد هستند.

معاون فني مركز بهداشت استان بوشهر در ادامه بيان داشت: خدمات ارائه شده در اين مراكز شامل ارايه خدمات ویزیت پزشك عمومي، تزريقات و پانسمان و خدمات بهداشتي است.

دكتر خواجه‌ئيان افزود: در اين راستا تعداد هشت مركز در شهرستان بوشهر، 18 مركز در شهرستان دشتستان، هشت مركز در كنگان، شش مركز در گناوه، پنج مركز در دشتي، چهار مركز در ديلم، سه مركز در جم، پنج مركز در دير و هفت مركز در تنگستان آماده خدمت رساني به مسافرين نوروزي خواهند بود.

معاون دارو و غذای دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز از کشیک 23 داروخانه برای تامین داروی مهمانان نوروزی در استان بوشهر خبر داد و اظهار داشت: با برنامه‌ریزی انجام شده در ایام تعطیلات نوروزی تعداد 23 داروخانه در شهرها و شهرستان‌های مختلف استان به صورت کشیک تمام‌وقت به مهمانان نوروزی سرویس‌دهی خواهند کرد.

دکتر یحیی رضائی ابراز داشت: با برنامه‌ریزی انجام شده تعداد هفت داروخانه در شهر بوشهر، پنج داروخانه در برازجان و سه داروخانه در شهر گناوه به شکل کشیک به مردم استان و مسافران نوروزی خدمات دارویی ارايه می‌کنند، ضمن اینکه در تمام شهرستان‌ها نیز حداقل یک داروخانه کشیک فعال است.

وی به اهمیت خدمات‌رسانی به مهمانان نوروزی اشاره کرد و گفت: در تعطیلات نوروز استان بوشهر میزبان تعداد زیادی مهمان نوروزی است و سال گذشته این استان رتبه سوم تعداد گردشگران نوروزی را در کشور به خود اختصاص داد.

دكتر رضایی یادآور شد: بدون تردید ارايه خدمات بهتر و بیشتر به مهمانان در افزایش میزان ماندگاری مسافران تأثیرگذار است و باید به گونه‌ای عمل کنیم که شاهد ماندگاری مسافران در استان باشیم.

وی افزود: داروخانه‌های استان بوشهر در تعطیلات نوروزی سال گذشته تلاش بسیار خوبی داشتند و در تمام ایام شبانه‌روز در تعطیلات نوروزی خدمات لازم را ارايه کردند.

دكتر رضایی گفت: عزم مسئولان استان برای رشد شاخص‌های بهداشتی جزم است و ريیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر نیز اهتمام بسیار خوبی در این راستا دارد.