رئیس انجمن راگبی ایران با اشاره به اردوی آماده‌سازی تیم ملی گفت: تیم کشورمان که در سید دوم آسیا حضور دارد برای راهیابی به سید یک تلاش می کند.

حسن میرزا آقابیک در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص اردوی تدارکاتی تیم ملی گفت: بر اساس برنامه‌ریزی که صورت گرفته است از روز 28 فروردین ماه اردوهای تیم ملی شروع می‌شود و تا زمان برگزاری مسابقات سید دو آسیا که خردادماه برگزار می‌شود ادامه پیدا خواهد کرد. پدرام بنی‌عامریان و مهدی حسنعلی که خود از بازیکنان شایسته کشورمان بودند به عنوان سرمربی و مربی در تیم ملی حضور دارند و امیدوارم با آمادگی کاملی در این مسابقات شرکت کنیم.

وی با اشاره به این که تیم ملی راگبی با مشکل بازی‌های تدارکاتی روبرو است، خاطرنشان کرد: متاسفانه با مشکلات زیادی در خصوص بازیهای تدارکاتی مواجه هستیم و امیدواریم در سال 92 کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش به ما کمک کنند تا بتوانیم شرایط بهتری در این زمینه داشته باشیم. البته با کشور آذربایجان مکاتباتی را در خصوص دیدارهای تدارکاتی انجام دادیم که آنها به تهران سفر کنند یا اینکه تیم ملی ایران به کشور آذرباییجان اعزام شود تا بتوانیم پیش از شروع رقابتهای سید دو  آسیا در مالزی بازی‌های تدارکاتی برگزار کنیم.

رییس انجمن راگبی با بیان این که رقابتهای سید دو آسیا خردادماه سال 92 در مالزی برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: تیم‌های هندوستان، سنگاپور و مالزی با ایران همگروه هستند که نخستین بازی ما با تیم مالزی انجام می‌گیرد. این تیم شرایطی مثل ایران دارد و به اصطلاح یک تیم 50 - 50 است ولی پنج بازیکن خارجی را با تغییر تابعیت در اختیار گرفته است. تیم هند که از سید یک به این رقابتها سقوط کرد بسیار قدرتمند است. هندی‌ها سالانه بیش از 10 تورنمنت را در کشورشان برگزار می‌کنند ولی ما هنوز هم بر سر زمین تمرینی تیم ملی مشکل داریم. تیم سنگاپور نیز با وجود این که تازه به سید دو صعود کرده ولی بسیار قدرتمند است.

میرزا آقابیک افزود: تیم اول این گروه به سید یک آسیا صعود می‌کند که ما برای به دست آوردن تنها سهمیه این گروه تلاش می‌کنیم. تیم‌های دوم و سوم در همین سید دو باقی می‌مانند و تیم چهارم گروه نیز به سید سه آسیا سقوط خواهد کرد.

وی در خصوص دیگر برنامه‌های تیم‌های ملی در سال 92 تصریح کرد: تیم هفت نفره بانوان ایران به مسابقات رنکینگ آسیایی اعزام می‌شوند که برای چهارمین بار است شاهد چنین اعزامی هستیم. تیم هفت نفره پسران هم در سال 92 به رقابتهای رنکینگ آسیایی اعزام خواهند شد. ضمن این که همه تیم پسران و هم دختران به رقابتهای جوانان آسیا در نانجینگ چین اعزام خواهند شد.