سرپرست کمیته فوتسال معتقد است اسامی بازیکنان تیم ملی فوتسال بعد از دو، سه ماه کار کردن توسط سرمربی تیم ملی اعلام شده است و رفیق بازی در این لیست جایی ندارد. او می‌گوید "خسوس کاندلاس" رفیق باز نیست و خودش عملکرد تمام بازیکنان را زیر نظر داشته است.

سیدرضا افتخاری در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص انتقاد برخی از باشگاه‌ها نسبت به فهرست بازیکنان دعوت شده به تیم ملی فوتسال برای حضور در تورنمنت روسیه اظهار داشت: به هر حال هر موقع اسامی ملی پوشان اعلام می‌شود انتقادهایی از آن صورت می‌گیرد."خسوس کاندلاس" سه ماه همه چیز را زیر نظر داشت و خیلی از مسابقات لیگ را از نزدیک تماشا کرد. انتخاب بازیکنان بر عهده  ایشان بود و البته بعد از انتخاب بازیکنان، با دستیارانش هم در این خصوص مشورت کرده بود.

وی ادامه داد: از بین بازیکنانی که خسوس انتخاب کرده بود، یکسری از فرم آمادگی خارج شده بودند، مشکل خروجی داشتند و مسائلی از این دست. به هر حال لیست نهایی بازیکنان غربال شده هستند. خسوس اهل رفیق بازی نیست. این کارها را کسانی می‌کنند که سال‌ها در تیم ملی بوده باشند. خسوس که تازه کارش را در تیم ملی شروع کرده و به این چیزها فکر نمی‌کند.

حسین شمس در آخرین مصاحبه‌اش به شدت از افتخاری انتقاد کرده است. سرپرست کمیته فوتسال در این خصوص تاکید کرد: در حال حاضر خسوس سرمربی تیم ملی است و ما هم با شمس کاری نداریم که بخواهیم برایش شرط بگذاریم. با شمس مشکلی ندارم. فقط با توجه به شرایطی که وجود دارد، می‌خواستم به او کمک کنم. من راه را باز گذاشتم تا از ایشان استفاده کنیم ولی انگار او تمایلی ندارد که این صحبت‌ها را مطرح می‌کند.

افتخاری با بیان اینکه در شان سرمربی تیم ملی نیست که این حرف‌ها را در رسانه‌ها عنوان کند، تاکید کرد: من حساسیتی روی صحبت‌های شمس ندارم. ایشان حق آب و گِل دارد و سال‌ها برای فوتسال زحمت کشیده است. اتفاقا گاهی از صحبت‌های شمس استفاده می‌کنم. اینطور هم نیست که تمام صحبت‌های او گزنه یا طعنه باشد. معتقدم به تنهایی نمی‌توانم فوتسال را به آنجایی که باید، برسانم. به همین خاطر اگر تمام اهالی فوتسال یک تیم شوند و در کنار هم باشند، کارها راحت‌تر پیش می‌رود. امیدوارم شمس هم به این تیم بیاید!