یک روزنامه آلمانی در تحلیلی با تاکید بر اینکه ونزوئلا به بهبود مناسبات با آمریکا علاقه ای ندارد، نوشت: میراث ضد امپریالیستی هوگو چاوز به راحتی در این کشور کنار گذاشته نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه آلمانی "فرانکفورتر آلگماینه" در مطلبی نوشت: انتقاد معاون "هوگو چاوز" جانشین احتمالی رئیس جمهوری فقید ونزوئلا مبنی بر اینکه در پس بیماری سرطان رهبر انقلابی ونزوئلا توطئه دشمنان نهفته است، به اندازه کافی گویا است که وی به ایالات متحده اشاره دارد.

نویسنده در ادامه نوشت: انتقادهای معاون هوگو چاوز نشان می دهد که وی واقعا به بهبود مناسبات سیاسی پر تنش بین دو کشور (آمریکا و ونزوئلا) علاقه ای ندارد. و این نشانگر این واقعیت است که انتظار رئیس جمهوری آمریکا برای بهبود مناسبات سازنده با ونزوئلا  بعد از مرگ چاوز به راحتی شکل نخواهد گرفت و میراث ضد امپریالیستی چاوز به این زودیها در ونزوئلا کنار گذاشته نمی شود.

هر چه باشد از نظر تهران و مسکو چاوز مردی بود که در جلوگیری از نفوذ آمریکا در منطقه انجام وظیفه می کرد.

نویسنده در بخش دیگری از این مطلب با اشاره به اینکه هوگو چاوز موفق شده بود با برخی دولتها از جمله کوبا یک جبهه علیه واشنگتن در منطقه به وجود آورد، همچنین تصریح کرد: اتحاد "بولیواری برای ملت های آمریکایی"(آلبا) ابزاری در دستان رهبر این اتحاد یعنی ونزوئلا بود که با تکیه بر آن، آمریکا ستیزی و مبارزه علیه نظم جهانی شکل جدیدی به خود گرفته بود. در این راستا چاوز درهای منطقه را به روی جمهوری اسلامی ایران که آن را یک متحد مطمئن علیه ایالات متحده می دید گشود.

این روزنامه آلمانی در بخش دیگری از این مطلب تصریح کرد که ایالات متحده تا قسمتی خود مقصر به وجود آمدن چنین طنین آمریکا ستیزی در منطقه آمریکای لاتین بود.