یک عضو هیئت علمی جامعة المصطفی(ص) در مورد پیام رئیس جمهوری برای درگذشت چاوز و رجعت او با مسیح و انسان کامل گفت: اظهار نظر به این قطعی درست نیست زیرا اسم بردن از کسی برای رجعت از علوم غیب است و کسی جز خدا و معصومین (ع) به غیب آگاهی ندارند.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی رستم نژاد، عضو هیئت علمی جامعة المصطفی(ص) در باره این قسمت از پیام تسلیت رئیس جمهور به مناسبت مرگ هوگو چاوز: ترديد ندارم كه او بازخواهد گشت و به همراه همه صالحان و حضرت مسيح (ع) و تنها باقيمانده از نسل پاكان، انسان كامل، خواهد آمد و جامعه بشري را در استقرار صلح و عدالت كامل و مهرباني و كمال ياري خواهد كرد. به خبرنگار مهر گفت: من خیلی مطالب ایشان را نفهمیدم.  اگر از چاوز به عنوان یکی از رجعت کنندگان نام برده باشد این ادعای قابل توجیهی نیست و اینجور خبردادن از آینده تنها کار خدا و معصوم(ع) است.

وی افزود: آنچه که ما در روایات اسلامی داریم چه اهل سنت و چه شیعه  حضرت مسیح رجعت خواهد کرد. درست است که حضرت مسیح(ع) رجعت خواهند کرد و ایشان یکی از یاران اقرب امام زمام(ع) خواهند بود. در آنجایی که رجعت می کنند یعنی در بیت المقدس در صبح پشت سر امام زمان نماز می خواند. یاران حضرت مسیح هم یاران امام زمان هستند زیرا یک رتبه و مرتبه وجود دارد و امام زمان(ع) در رتبه بالاتر از حضرت مسیح قرار دارند. این مطالب قابل توجیه است و یا اینکه در روایات آمده سلمان فارسی و مالک اشتر و بعضی از اصحاب خاص پیامبر و ائمه(ع) به همراه آنها رجعت می کنند.

وی در ادامه سخنانش بیان کرد: اما اینکه افرادی که در طراز و حد و اندازه های معصومین(ع) و اصحاب خاص پیامبر(ص) و ائمه(ع) نباشند اسم ببریم که به طور قطع رجعت می کنند این با مبانی کلامی شیعه قابل قبول نیست.

رستم نژاد اذعان کرد: اظهار نظر به این قطعی درست نیست زیرا اسم بردن از کسی برای رجعت از علوم غیب است و کسی جز خدا و معصومین (ع) به غیب آگاهی ندارند.