شیراز- خبرگزاری مهر: مدیر زندان مرکزی شیراز گفت: اصلاح قانون کار برای افرادی که سابقه زندان دارند در جامعه ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی مظفری در حاشیه پنجمین جشنواره تئاتر زندانیان استان فارس اظهار داشت: فرهنگ سازی در بین مددجویان اهمیت زیادی دارد  و هرچه به توان فرهنگ و اعتماد را در بین افراد جامعه افزایش دهیم مشکلات مددجویان پس از آزادی از زندان نیز کاهش می یابد.

وی ادامه داد: عامل اثر گذار دیگر در جامعه برای پایین آمدن جرم تحصیلات است که هرچه سطح تحصیلات جامعه افزایش پیدا کند میزان جرم نیز پایین تر می آید.

مدیر زندان مرکزی شیراز با تاکید بر اهمیت حرفه آموزی عنوان کرد: برای هر زندانی حرفه آموزی اهمیت زیادی دارد  چرا که به کمک این آموزش به هنگام بازگشت به جامعه می تواند زندگی شرافتمندانه ای با آموزش هایی که دیده بدست آورد.

مظفری ادامه داد: مرکز مراقبت از خروج مددجویان را تحت حمایت قرار می دهد تا افراد بعد از خروج از زندان به توانند با ایجاد شرایط مناسب دیگر به این مکان باز نگردند.

مدیر زندان مرکزی شیراز بیان داشت: با انجام کار فرهنگی، اصلاحی و تربیتی در زندان می توان  و به بازنگشتن مددجو به زندان کمک کرد چراکه استفاده از روش فرهنگی تاثیرات بسیاری بر مددجویان می گذارد.

وی با تاکید بر اینکه افرادی که رو به مسائل فرهنگی نیاورند به زندان باز خواهند گشت عنوان کرد: بیکاری یکی دیگر از عوامل اصلی بازگشت افراد است چراکه افراد به دلیل دارا بودن سابقه قادر به کسب و کار نبوه و علاوه بر مردم که به آنها اعتماد نمی کنند قوانین نیز جلوی کار آنها را میگیرد.

مظفری با اشاره با صادر نکردن پروانه کسب و.. برای افرادی که سابقه هرچند کوتاه دارند گفت: باید تبصره ای کنار این قانون قرار گیرد و با استعلام رفتاری مددجو از زندان راه برای کسب و کار افراد آزاد شده را آسان کرد تا افراد به توانند با کسب و کار آبرومندانه به جامعه باز گردند.