وزارت خارجه سوریه با ارسال نامه های مشابه به شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل متحد از دخالت آشکار ترکیه در امور داخلی سوریه انتقاد کرد و مقابله با این دخالت ها را خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل ازخبرگزاری رسمی سوریه( سانا)، وزارت امورخارجه سوریه با ارسال 2 نامه مشابه به شورای امنیت و بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد از دخالت ترکیه در امور داخلی سوریه و تجهیز تسلیحاتی مخالفان سوری انتقاد کرد.

در این نامه آمده است: در شرایطی که مقامات دولت ترکیه صراحتا به دخالت در امور داخلی سوریه اشاره کرده اند و در اظهارات اخیر نخست وزیر و وزیر خارجه ترکیه در ژنو، وین و رم به این مسئله پرداخته اند، حمایت مالی و تسلیحاتی این کشور از گروه های تروریستی وابسته به القاعده و آموزش به آنها ادامه دارد.

در ادامه این نامه ها آمده است: داده های میدانی و گزارش های سیاسی و رسانه های ترکیه میزان دخالت ترکیه در رویدادهای سوریه را نشان می دهد.

این وزارتخانه نوشت: شماری از نمایندگان پارلمان ترکیه با دلایل قاطع خود، دخالت این کشور در سوریه از جمله اعزام کشتی لیبیایی "انتصار" به بندر اسکندرون را ثابت کرده اند.

این نمایندگان اعلام کرده اند: این کشتی که حامل 400 تن سلاح و 250 تروریست لیبیایی بوده دو ماه پیش با مجوز ویژه از سوی وزارت کشور ترکیه وارد بندر اسکندرون شده است.

وزارت خارجه سوریه در پایان از جامعه جهانی، شورای امنیت و دبیر کل سازمان ملل می خواهد در قبال سوریه مسئولیت پذیر باشند و دخالت های دولت ترکیه و کشورهای حامی گروههای تروریستی مسلح در سوریه را محکوم کنند.