بوشهر - خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به سیستم‌های نوین تکنولوژی با حفظ هویت سنتی خود مجهز شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری ظهر پنجشنبه در مراسم سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در بوشهر اظهار داشت: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد قرارگاه توانمندسازی نیروها برای ایجاد بصیرت، مقاومت، بیداری و شکست دشمنان اسلام  هستند و باید به کانون پاسداری از حریم انقلاب و ولایت تبدیل شوند.

وی با اشاره به توان نقش آفرینی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی، فضاسازی برای رشد علمی و نظریه پردازی و فعالیت در عرصه‌های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی را به عنوان گوشه‌ای از این توانمندی‌ها ذکر کرد و خطاب به فعالین کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، بیان داشت: شما افسران خط مقدم دفاع مقدس فرهنگ انقلابی و ولایی هستید.

امام جمعه بوشهر در ادامه با تقدیر از فعالان کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور، استان بوشهر را استان ولایت و مقام معظم رهبری دانست و افزود: همه مردم این استان، جان خود را برای مقام معظم رهبری کنار گذاشته‌اند.  

دشمنان همواره در صدد تخریب وجه مساجد بوده‌اند

وی ادامه داد: از صدر اسلام تا ظهور حضرت مهدی (عج)، مسجد و فعالیت‌های مسجد برای اسلام تعیین کننده و سرنوشت‌ساز بوده است و از آغاز فعالیت مساجد در صحنه جامعه، دشمنان اسلام در صدد تخریب وجه‌ مساجد برآمدند.

آيت الله صفايي بوشهري، مسجد را قطعه‌ای از آسمان که برای آسمانی کردن مردم به زمین آمده است، دانست و افزود: مساجد دارای یک جایگاه و موقعیت بسیار ویژه در نظام معرفتی و مدیریتی اسلامی هستند و باید مساجد در تمامی ابعاد مورد تقویت و غنی سازی قرار گیرند.

وی مساجد و بقاع متبرکه را سالم‌ترین مکان‌ها در سرتاسر جهان هستی دانستند و اذعان داشتند: نیاز است که با برنامه‌ریزی‌های تلفیقیِ فرهنگی و هنری، اسلام را در قالبی جذاب و زیبا به نوجوانان و جوانان آموزش دهیم.

نماينده مقام معظم رهبري در استان بوشهر بر استفاده مساجد از سبک‌های سنتی در کنار روش‌های جدید و به روز در فعالیت‌ها تأکید کرد و اذعان داشت: مساجد بهترین جایی است که می‌توان دفاع مقدس فرهنگی، سیاسی، هنری، علمی و اقتصادی را مدیریت کرد.

ضرورت محتوا بخشی به برنامه‌های مساجد

وی با تأکید بر ضرورت محتوا بخشی به مساجد در بحث هنرهای اسلامی و آئینی، و آموزش فرهنگ اسلامی، خاطر نشان ساخت: دشمنان در همه زمینه‌ها به انقلاب اسلامی هجمه آورده و در پی به زانو در آوردن انقلاب از طُرق گوناگون هستند.

آیت‌الله صفایی‌بوشهری ایران اسلامی را کشوری الهی دانست و افزود: رهبری الهی این کشور، در ذخیره و هدیه‌ خداوند، مقام معظم رهبری متجلّی می‌باشد.

وی تلاش‌های دانش‌بنیان فعالان عرصه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد را باعث شکست دشمنان در به چالش کشیدن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و با اشاره به گسترده‌تر شدن تهاجمات دشمنان بیان داشت: باید کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به سیستم‌های نوین تکنولوژی با حفظ هویت سنتی خود مجهز شوند.

کانون‌های مساجد قرارگاه آموزش و خودسازی و معماری اسلامی جامعه هستند

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، قرارگاه آموزش، خودسازی و معماری اسلامی جامعه هستند، افزود: جوانان مسجدی باید در عرصه فرهنگ دینی و حوزه ولایت‌مداری سیاسی با نگاه برهانی دقیق، کوهی استوار در مقابل تهاجمات گوناگون دشمنان باشند.

نماينده ولي فقيه در استان بوشهر، انقلابی بودن، اسلام خواهی و در راه خدا بودن نظام اسلامی ایران را به عنوان دلایل اصلی هجمه جهان سلطه به انقلاب اسلامی ایران دانستند.

در پایان این مراسم از فعالان کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان بوشهر تقدیر و تشکر به عمل آمد.

مراسم سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با حضور حضرت آیت الله صفایی بوشهری، رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، رئیس امور مساجد استان، مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان و جمع کثیری از اعضای کانون‌ها در سالن شهدای خلیج فارس بوشهر برگزار شد.