فرمانده کل ستاد مشترک نیروهای مسلح در واکنش به کمک 60 میلیون دلاری آمریکا به مخالفان دولت سوریه و احتمال حمله نظامی غربی ها به سوریه گفت: غربی ها به دنبال تجزیه سوریه هستند و در چنین حالتی به شدت تروریسم القاعده رشد کرده و مستقیما سراغ غربی ها خواهد رفت.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار سرلشگر حسن فیروز آبادی فرمانده ستاد کل نیروهای مسلح در حاشیه مراسم اختتامیه دفاع ملی دفاع همه جانبه که عصر امروز پنجشنبه در دانشگاه عالی دفاع ملی برگزار شد، در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر حمایت 60 میلیون دلاری آمریکا از مخالفان سوریه و احتمال حمله نظامی به آن کشور گفت: ما توصیه می کنیم کشورهای غربی این مصیبت را به سرخود نیاورند نه به خاطر اینکه دولت ایران عکس العمل نشان خواهد داد بلکه به خاطر اینکه دولت سوریه تنها نیست و یک ملت است و با یک ملت نمی شود جنگید.

وی ادامه داد: آنها حداکثر کاری که می توانند بکنند تجزیه سوریه است و در این صورت به شدت تروریسم القاعده رشد خواهد کرد و به سراغ غربی ها خواهد رفت.

فیروز آبادی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه موضوع رسمی جمهوری اسلامی ایران در سوریه چیست، اظهار داشت: ما در سوریه حضورنظامی نداریم موضع رسمی ما دفاع باتمام وجود در سوریه است.

وی ادامه داد: نیروهای مخالف و معاند در سوریه از دو بخش تشکیل می شوند گروهی که قرارداد بسته یا از سوی کشورهای دیگر دعوت شده اند و برخی دیگر جوانانی که بر اثر تبلیغات دشمنان احساساتی شده و درگیر این موضوع شده اند.

فرماند ستاد کل نیروهای مسلح در پاسخ به سوالی مبنی بر به رسمیت شناخته شدن مخالفان از سوی اتحادیه عرب گفت: مخالفان سوریه گروه اندکی از جریانهای بی ریشه هستند که به سوریه تعلق ندارند بلکه برای اهداف اسرائیل می جنگند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر نحوه شناخت چهره فتنه سال 92 اظهارداشت: ممکن است این فتنه با پرچم عدالت و ولایت به صحنه بیاید که با این حساب مردم باید هوشیار باشند و نباید فریب بخورند، البته اصول ملت ما را انگشت اشاره رهبری تعیین می کند و از جانب ملت شریفمان نگرانی نیست.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اطلاعات شما از تحرکات احتمالی فتنه 92 گفت: من سرباز  هستم و نمی توانم بیشتر بگویم شما خبرنگاران در مورد این موضوع اطلاعات بیشتری دارید.