گناوه – خبرگزاري مهر: از سری رقابت‌های لیگ دسته‌دوم فوتبال کشور، دو تیم پرسپولیس گناوه و سپیدرود رشت به تساوی بدون گل رضایت دادند.

به گزارش خبرنگار مهر، از سري مسابقات فوتبال ليگ دسته دو كشور و از هفته بيست و دوم اين رقابت ها پرسپوليس گناوه در ورزشگاه شهيد سراجي گناوه ميزبان سيدرود رشت بود که اين ديدار پس از نود دقيقه به تساوي صفر بر صفر به پايان رسيد.

در اين ديدار نادر جعفري سرمربی پرسولیس گناوه پرسپولیس گناوه ايوب جلالي، مجتبي اميري، محسن نيكخواه، كاظم جنامي، محمد شجاع عزتي، احسان خطايي، علي اصغر توكلي نژاد، رضا نظرزاده، كامران موسي زاده، مجيد عيدي زاده و سيد يامين موسوي را در تركيب يازده نفره خود قرار داده بود.

در مقابل احمد غلامرضايي سرمربي سپيدرود رشت نیز حسن دارابي، ميلاد پور محسن، داود ياري، داود سيابي، افشين عشوري زاد، سيامك عليزاده، ميرهادي ميرجوان، محمد طالبي، سيد ميثم پسنديده، امير شادمان و مجتبي اسماعيل زاده را به زمين فرستاد.

قضاوت اين ديدار بر عهده محمد حسين ترابيان، فريد اميدوار، مرتضي هوشيار و حمزه ارجي بود.

پرسپوليس گناوه در اين ديدار در حالي به مصاف سپيدرود رشت رفت كه در ديدار رفت در رشت سنگين ترين شكست چند سال اخير خود را تجربه مي كرد.

قرمزپوشان گناوه در ديدار رفت با هفت گل مغلوب نماينده رشت شده بودند و به نوعي مي خواستند اين نتيجه را در گناوه جبران کنند.

علاوه بر اين شرايط دو تيم در جدول به نوعي بود كه اين ديدار براي سپيدرود بسيار حائز اهميت بود چرا كه اگر مي توانست در اين بازي سه امتياز را كسب کند، مي توانست همچنان خود را در كورس صعود به ليگ يك نگه دارد ولي با كسب اين تك امتياز تا حدود زيادي شرايط مساعد خود را از دست داد.

پرسپوليس كه ديگر اميدي به صعود نداشت و با كسب سه امتياز مي توانست ماندگاري خود را در ليگ دو تثبيت کند، هرچند كه شرايط مناسبي در جدول دارد.

در نيمه اول اين ديدار بيشتر توپ در ميانه ميدان رد و بدل مي‌شد و يك بازي درگيرانه در دستور كار رشتي‌ها قرار داشت و شدت باد نيز تا حدودي بر جريان بازي تأثير گذار بود ولي با اين تفاصيل پرسپوليسي ها چند موقعيت خوب بدست آوردند كه نتوانستند از آن گلي بسازند.

در نيمه دوم پرسپوليس تهاجمي شروع كرد و موقعيت‌هاي خطرناكي به وجود آورد ولي عدم تمركز كافي و بي دقتي مهاجمان اين تيم هيچ وقت قرمزپوشان را به مقصدشان نرسانيد تا اين ديدار علي‌رغم جذابيت و بازي زيباي پرسپوليسي ها گلي در بر نداشته باشد.

پرسپوليس با اين تك امتياز جمع امتيازات خود را به 31رسانيد و در مكان ششم جدول قرار گرفت. پرسپوليس بايد هفته بعد در يك ديدار سخت به مصاف شاگردان احد شيخ لاري يعني مس سونگون تبريز برود. مس يكي از تيم هايي است كه به احتمال فراوان به ليگ يك صعود خواهد كرد.

می دانستیم بازی سختی داریم/ سپیدرود حرفی برای گفتن نداشت

نادر جعفري سرمربي پرسپوليس گناوه پس از این مسابقه به خبرنگار مهر گفت: ما مي دانستيم يك بازي سخت داريم ولي برخلاف انتظاري كه از تيم سپيدرود داشتيم آنها هيچ حرفي براي گفتن نداشتند.

وی افزود: تيم ما بسيار خوب بازي كرد و آنها حتي يك موقعيت گل هم نداشتند ولي ما حدود هفت موقعيت گلزني داشتيم كه اگر مهاجمان از موقعيت ها استفاده مي كردند شايد مي توانستيم با اختلاف زياد اين تيم را شكست دهيم و جبران شكست سنگين بازي رفت را مي كرديم ولي توپ ها به گل تبديل نشد و اين طبيعت فوتبال است.

جعفری ادامه داد: ما بايد بيشتر تمرين كنيم و مهاجمان بايد در زدن ضربات آخر دقت بيشتري داشته باشند، ما روزي كه خوب بازي مي كنيم و موقعيت داريم متأسفانه استفاده نمي كنيم و امروز شانس هم با تيم ما يار نبود.

وی در ادامه بیان داشت: مهاجمان ما تمركز لازم را نداشتند و در زدن ضربات آخر بي دقت بودند چون كه تيم ما از نظر روحي رواني در يك آرامش خاصي قرار داشت و تيم ما خيلي راحت فوتبال بازي مي كرد و هر چه بيشتر بازي مي كنيم و حاشيه امنيت ما براي بقا بيشتر مي شود فشار از تيم ما كمتر و ما بهتر فوتبال بازي مي كنيم.

سرمربی پرسپولیس گناوه گفت: ولي تيم رشت آخرين شانس براي صعودش بود و با اين نتيجه از صعود بازماند و آنها براي كسب اين سه امتياز آرامش نداشتند و از نظر روحي رواني خيلي تحت فشار بودند و همين امر باعث شد كه نتواند فوتبال خوبي را ارائه دهند.

وی اضافه کرد: در مورد تماشاگران من هميشه از آنها راضي هستم و امروز هم خيلي خوب تيم را تشويق كردند و هواداران ما بايد بدانند كه هر موقع تيم را مورد تشويق و حمايت قرار مي دهند بچه ها خوب بازي مي كنند مثل امروز كه خيلي خوب بودند.

جعفری افزود: هميشه حاشيه از سكوها وارد زمين و به بچه ها منتقل مي‌شود و همين امر باعث مي شود بازيكن تمركز خود را از دست دهد امروز تماشاگر تشويق مي‌كرد و بازيكنان نيز به خوبي انجام وظيفه كردند.

وی خاطرنشان ساخت: در ليگ دو فاصله تيم ها از نظر فني خيلي ناچيز است. سپيدرود رشت تيم سوم جدول و ما تيم شششم جدول هستيم ولي ديديد كه ما يك سر و گردن از آنها برتر بوديم و فقط تجربه و دقت بازيكنان در زمان هاي خاص بازي نقش تعيين كننده اي ايفا مي كند و ما احتياج به بازيكنان باتجربه تر داريم، تيم هاي بزرگ بازيكنان بزرگ مي خواهند بازيكنان بزرگ هستند كه تعيين كننده هستند.

وی بیان داشت: در مورد داوري هم بگويم كه  قضاوت خوبي بود و هيچ مشكلي نداشت و در فوتبال بعضي وقت‌ها پيش مي‌يد كه بعضي خطاها از چشم داور دور بماند و من فقط روي يك صحنه كه خطاي پنالتي روي بازيكن ما صورت گرفت كه فكر كنم داور ديد كافي براي اعلام پنالتي نداشت بحث داشتم و به غير از اين صحنه داوري خوبي به نمايش گذاشت.

وزش باد باعث افت کیفیت بازی شد/ برد دور رفت یک اتفاق بود

احمد غلامرضايي سرمربي سپيدرود رشت نیز گفت: بازي بخاطر وزش باد شديد كيفيت لازم را نداشت و در مجموع بازي دلچسبي شاهد نبوديم و از تيم خودم اصلاً راضي نيستم چرا كه بازيكنان من نمي توانستند سه پاس پياپي به يكديگر برساند.

وی اظهار داشت: در ديدار رفت بعد از اينكه پرسپوليس گناوه دو گل از ما دريافت كرد مدافعين اين تيم بي محابا به دروازه ما يورش آوردند و ما در ضد حمله گل مي زديم و به نوعي دفاع اين تيم از هم پاشيد ولي اختلاف فوتبال سپيدرود با پرسپوليس هفت گل نبود كه اين نتيجه رقم خورد.

غلامرضایی افزود: پرسپوليس از تيم هاي خوب ليگ دو هست كه حدود 30 امتياز كسب كرده است و اين ملاك نمي‌شود که چون پرسپوليس در رشت هفت گل خورد ما اينجا اين تيم را ببريم و آن نتيجه فقط يك اتفاق بود.

وی بیان داشت: داوري بازي امروز خوب بود و مشكلي نداشت ما با اين تك امتياز از كورس صعود به ليگ يك عقب مانديم ولي نااميد نيستيم و به ديدارهاي بعد اميدوار و منتظر لرزش ديدار حريفانمان هستيم از نظر مالي باشگاه در نيم فصل اول مشكل داشت ولي در نيم فصل دوم با حضور مستقيم مهندس نجفي مالك اصلي باشگاه تا حالا حدود 60 درصد دستمزد بازيكنان پرداخت شده است در حالي كه تيم ما به صورت خصوصي اداره مي شود و هيچ اسپانسر مالي نداريم.

سرمربی سپیدررود رشت اضافه کرد: ما در هفته آينده ميزبان استقلال ساري هستيم و با توجه به اينكه حريف در خطر صعود قرار دارد و براي كسب امتياز مي آيد بازي سختي پيش رو خواهيم داشت.

فوتبال روي بدش را به ما نشان داد

كاپيتان پرسپوليس گناوه نیز به خبرنگار مهر گفت: بازي خوب و زيبايي به نمايش گذاشتيم ولي متأسفانه امروز فوتبال روي بدش را به ما نشان داد و هرچه زديم به در بسته خورد و نتوانستيم هر سه امتياز را كسب کنیم.

مجيد عيدي زاده افزود: نتوانیتیم برنده بازی باشیم و با حاشيه امنيت بيشتر براي بقا در ديگر ديدارهايمان به ميدان برويم، ما تمام تلاش خود را خواهيم كرد كه از نام گناوه و استان به خوبي دفاع كنيم و نماينده ي شايسته اي در ليگ دو باشيم.

براي پيروزي به گناوه آمده بوديم

كاپيتان سپيدرود رشت نیز گفت: ما براي پيروزي به گناوه آمده بوديم كه متأسفنانه نتوانستيم به اين سه امتياز دست پيدا كنيم و به تك امتياز قناعت كرديم.

سيامك عليزاده افزود: اين پرسپوليس با تيم دور رفت قابل مقايسه نبود در ديدار رفت ما دو گل به اين تيم زديم و بازيكنان اين تيم كاملاً از جريان بازي خارج شدند ولي ما مي دانستيم كه در گناوه در مقابل اين تيم مشكل خواهيم داشت.

وی تصریج کرد: داوري هم خيلي خوب و عالي بود و در مورد آن صحنه مشكوك بگويم كه اصلاً پنالتي نبود.     

گزارش و عكس: اسماعيل كشتكــار