مشهد - خبرگزاری مهر: فرمانده نیروهای غواص دفاع مقدس خراسان‌رضوی گفت: نقش غواصان در دفاع مقدس نقش بی‌نظیری است و آنان در آن دوران بن‌بست شکنی کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید مصباحی عصر پنجشنبه در نشست خبری همایش غواصان ماندگار دفاع مقدس با بیان اینکه پس از 27 سال هنوز به نقش غواصان دفاع مقدس نپرداخته‌ایم، اظهار کرد: با گذشت 27 سال، هنوز به نقش غواصان آن گونه که باید پرداخته نشده است.

فرمانده نیروهای غواص دفاع مقدس خراسان‌رضوی افزود: ارزش کار غواصان و خلوص نیت آنها به همراه ایثارگری‌هایشان سزاوار تقدیر است و باید رشادت‌های دلاورمندانه آنان مورد توجه بیشتری قرار بگیرد.

مصباحی گفت: نتیجه فعالیت غواصان، عملیات‌های مختلفی چون عملیات بدر، والفجر هشت، کربلای چهار، کربلای پنج، کربلای هشت است.

وی با تاکید بر اینکه مظلومیت غواصان به عنوان یکی دیگر از فرازهای مهم دوران دفاع مقدس محسوب می‌شود، بیان کرد: غواصان افرادی بودند که برای شکستن خطوط دشمن با انواع خطرات از جمله غرق شدن مواجه می‌شدند.

فرمانده نیروهای غواص دفاع مقدس خراسان‌رضوی تصریح کرد: هیچ نمادی برای معرفی فعالیت یک غواص وجود ندارد زیرا هیچ دوربینی نمی‌توانست فعالیت ایثارگرانه آنها را هنگام غلبه بر دشمن در تاریکی شب ببیند.

مصباحی با اشاره به عملیات رمضان بیان کرد: در سال 61 پس از عملیات رمضان، شش هزار نیرو از خراسان به اهواز برای عملیات غواصی اعزام شده بود.

وی گفت: از میان شش هزار نیرو 150 نفر از آنها برای عملیات انتخاب و پس از انجام دوره‌های آموزشی تنها 90 نفر در پایان انتخاب شدند که این امر اهمیت و حساسیت کار غواصی را نشان می‌دهد.