سنندج - خبرگزاری مهر: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سنندج گفت: هشتمین جشنواره عکس و فیلم ژیار با راهیابی 90 اثر به بخش پایانی مسابقه برگزار می شود.

حمیدرضا گوهری در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: به منظور ارتقای سطح آگاهی، تجربه و بینش فیلم سازان کوتاه و مرور آثار یک ساله آنها، همچنین شناسایی و معرفی استعدادهای جوان و ارج نهادن به تولیدات فاخر با نگاه به بسط و تعمیم ارزش‌ های والای دینی و هویتی، تحکیم خانواده، امید، عدالت، فرهنگ شهادت و دفاع مقدس این جشنواره برگزار می شود.

 
وی افزود: این جشنواره با نمایش فیلم‌‌ های کوتاه و ارائه آثار عکاسان کردستان در چهار بخش دفاع مقدس، سال حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی، فیلم اولی‌ ها و آزاد برگزار می‌‌ شود.
 
رئیس ارشاد اسلامی شهرستان سنندج بیان کرد: این جشنواره با نمایش فیلم ‌های کوتاه و ارائه آثار عکاسان کردستان در چهار بخش دفاع مقدس، سال حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی، فیلم اولی ها و آزاد برگزار می ‌شود.
 
گوهری یادآور شد: در این جشنواره در 16 بخش مختلف از جمله بهترین کارگردانی، بهترین تدوین، بهترین تصویربرداری، بهترین صدابرداری، بهترین صداگذاری، بهترین تحقیق، بهترین فیلم نامه، بهترین فیلم مستند، بهترین فیلم داستانی، بهترین فیلم پویانمایی، بهترین فیلم تجربی، بهترین فیلم به معنای مطلق، بهترین فیلم بخش اولی ها، بهترین فیلم مسابقه ویژه دفاع مقدس، بهترین فیلم بخش محیط زیست و بهترین فیلم تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی تقدیر به عمل می آید.
 
وی ادامه داد: از 90 اثر در بخش فیلم 27 فیلم آزاد، 14 داستان، سه فیلم پویا نمایی، مستند شش فیلم و تجربی چهار فیلم، در بخش ویژه 18 فیلم حمایت از کار و سرمایه، سه فیلم محیط زیست، سه فیلم دفاع مقدس و هشت فیلم اولی به بخش نهایی راه یافت.
 
رئیس ارشاد اسلامی شهرستان سنندج گفت: از 330 قطعه عکس سه مورد دفاع مقدس، 10 مورد کار و سرمایه ایرانی، 18 عکس به صورت آزاد و 12 قطعه عکس محیط زیست به نمایش گذاشته می شود.
 
این جشنواره از 19 تا 21 اسفند ماه سال جاری در سنندج برگزار می شود.