هرمز - خبرگزاری مهر: امام جمعه هرمز گفت: کشتار شیعیان در پاکستان و عراق نوعی ترفند دشمنان و مستکبرین برای اختلاف افکنی میان مذاهب است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدسجاد موسوی در خطبه نخست نماز جمعه ضمن توصیه نماز گذاران به رعایت تقوای الهی به بحث سبک زندگی اسلامی از دیدگاه قرآن و روایات با موضوع صله رحم
پرداخت.

حجت الاسلام موسوی در خطبه دوم با اشاره به اجلاسیه خبرگان رهبری افزود: خبرگان رهبری چکیدهایی از تفکرات دینی ملت است و این جایگاه ارزشمند پرچمدار حفاظت و صیانت از دستاورد عظیم حکومت اسلامی یعنی ولایت فقیه است که باید با تمام توان از این کلید ارزشمند حراست کنیم.

وی به بیانیه پایانی اجلاسیه اشاره کرد و گفت: از بندهای بیانیه پایانی دعوت همگی به پایبندی علنی نسبت به فرامین مقام معظم رهبری بود زیرا در این نظام آنچه مورد قبول است التزام عملی به ولایت فقیه دراین صورت همه آحاد جامعه با هرگرایش و مذهب و مسلکی شامل این اصل قانون اساسی و باور دینی می شود.

حجت الاسلام موسوی افزود دشمن بداند تا زمانی که ملت بر عهد و میثاق خود با اسلام و امام (ره) در مسیر تبیعیت از ولایت فقیه استوار است رنگ ذلت و خواری را نخواهد دید.

امام جمعه هرمز به دیدار خبرگان رهبری با رهبر فرزانه انقلاب اشاره و بیان داشت: در این دیدار به نکات ارزشمند اشاره گردید معظم له بر اسلامیت جمهوری مردم صحه گذاشتند و عوامل اصلی استمرار حرکت به جلو و رسیدن به موفقیتهای بزرگتر را ایمان و اسلام و عزم راسخ به همراه تکیه به مردم و حفظ و تقویت روحیه امید است که از سختیهای مقطعی عبور می کنیم و لذا شایسته است آنگونه که مقام معظم رهبری فرمودند مسئولان برای رفع گرانی و مقابله با تحریمها چاره اندیشی اصولی کنند.

وی تصریح کرد: در این دیدار مقام معظم رهبری بر قابل پیش بین بودن فراز و نشیب های اقتصادی این مسیر دشمن را قابل شناسایی دانستند و لذا بر همین اساس بود که چهار سال متوالی رهبر فرزانه انقلاب همه مدیران را به توجه ویژه در عرصه اقتصادی رهنمون کردند.

حجت الاسلام موسوی افزود از آنجا که هدف اصلی از تحریمها دلسرد کردن مردم نسبت به نظام است همانگونه که مردم با بصیرت با حضور یکپارچه خود در 22 بهمن آب پاکی بروی نقشه های دشمنان ریختند به فضل الهی در انتخابات آینده نیز آرزوی مستکبرین ره به یاس تبدیل خواهند کرد.

امام جمعه جزیره هرمز در پایان با کشتار شیعیان در پاکستان و عراق اشاره کرد و افزود: عوامل تکفیری و فرقه گرا بار دیگر علیه شیعیان در پاکستان و عراق مرتکب جنایت شدند یقیا" این مزدوران قاتل دارای پشتیبان فدرتمندی هستند که پیروزی خود در سایه اختلافات مذهبی می داند.

موسوی اضافه کرد: انسانهای منصف و آزاده دنیا دستای پشت پرده و کارگردان اختلاف افکنی ، قتل و خونریزی را به درستی می شناسند و شاهد سکوت مجامع بین المللی به اصطلاح مدافع حقوق بشر در جنایتهای بحرین، سوریه، عراق، پاکستان و افغانستان هستند.