خرم آباد - خبرگزاری مهر: امام جمعه موقت خرم آباد با تاکید بر اینکه کنترل گرانیها باید اولویت کار مسئولان باشند، گفت: مسئولان مورد خطاب رهبر معظم انقلاب باید گزارش بدهند که در رابطه با رفع مشکل گرانی چه کرده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام قاسم متقی نیا در خطبه های این هفته نماز جمعه خرم آباد با اشاره به 22 اسفندماه سالروز تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، بر ضرورت زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا تاکید کرد و اظهار داشت: دستاوردهای امروز کشورمان در عرصه های مختلف مرهون ایثارگریها و فداکاریهای شهدا است.

وی با تاکید بر اینکه یاد شهدا هیچ وقت نباید فراموش شود، عنوان کرد: رسالت همه ما زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا است.

امام جمعه موقت خرم آباد در بخش دیگری از سخنان خود به دیدار اعضای مجلس خبرگان با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و بیان داشت: در این دیدار رهبر فرزانه انقلاب دستاوردهای کشور در زمینه های مختلف را تشریح و این پیشرفتها را عامل سراسیمگی و عصبانیت دشمن از ملت ایران دانستند.

حجت الاسلام متقی نیا با بیان اینکه دشمنان از پیروزیها و پیشرفتهای ایران اسلامی در ابعاد مختلف عصبانی هستند، افزود: استقرار این موفقیت ها توسط ملت، نشانه آینده درخشان ایران اسلامی است.

وی همچنین به دیگر محورهای بیانات رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: ایشان در سخنان خود به مشکلات اقتصادی کشور اشاره و تاکید کردند که این مشکلات با مدیریت اصولی قابل حل است.

خطیب جمعه خرم آباد با اشاره به تاکیدات رهبری بر روی حل مشکل گرانی در کشور عنوان کرد: ایشان از مسئولان خواستند که بیایند و گزارش بدهند که در رابطه با رفع مشکل گرانی چه کرده اند.

حجت الاسلام متقی نیا تصریح کرد: امیدواریم مسئولان مورد خطاب رهبری با تدبیر و برنامه ریزی رهنمودهای رهبری را سرلوحه کار خود قرار داده و در مسیر رفع مشکلات اقتصادی مردم گام بردارند.

وی با تاکید بر اینکه کنترل قیمت ها و مدیریت بازار باید اولویت همه مسئولان باشد، افزود: متولیان امر باید شبانه روزی کار کنند تا در ایام پایانی سال ضمن کاهش قیمت ها ثبات بر بازار حاکم شود.

امام جمعه موقت خرم آباد همچنین بر ضرورت مشارکت مردم در تنظیم بازار و معرفی متخلفان تاکید و عنوان کرد: عده ای به دنبال سودجویی از شرایط موجود حاکم بر بازار هستند که باید متولیان امر ضمن نظارت با آنها برخورد جدی کنند که این امر از مطالبات عموم مردم است.

حجت الاسلام متقی نیا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن ایام تعطیلات نوروزی بر ضرورت استقبال از مسافران و مهمانان نوروزی تاکید کرد و بیان داشت: باید شرایط لازم برای میزبانی هر چه بهتر از مسافران نوروزی  در لرستان فراهم شود.

وی همچنین با اشاره به قرارگیری در هفته منابع طبیعی عنوان کرد: من از همه مسئولان مرتبط با جنگلها و مراتع استان می خواهم که هر چه سریعتر جلوی تخریب ها را بگیرند.

حجت الاسلام متقی نیا با تاکید بر اینکه حراست و نگهداری از عرصه های منابع طبیعی و محیط زیست یک تکلیف شرعی و قانونی است، یادآور شد: متولیان امر در مجلس و دولت با استفاده از ظرفیتهای موجود از استمرار این تخریبها جلوگیری کنند.

وی به تخریب هایی که بر اثر احداث آزاد راه خرم آباد - پل زال در لرستان رخ داد اشاره کرد و گفت: باید روند توسعه پایدار بوده و به گونه ای عمل شود که حداقل تخریب ها در عرصه های طبیعی رخ دهد.