درگیری معترضان با طرفداران اخوان المسلمین در استان طنطا و جزئیات اعتراضات در پورت سعید و دیگر شهرهای مصر از جمله خبرهای این کشور به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، برخی شهرهای مصر روز گذشته شاهد ادامه اعتراضات و درگیری معترضان با نیروهای امنیتی بود. خیابان "حسن رضوان" در استان طنطا شاهد درگیری شدیدی میان معترضان و جوانان وابسته به اخوان المسلمین بود.

این درگیری پس از آن روی داد که معترضان یک مرکز اخوان المسلمین را به آتش کشیدند. معترضان با سر دادن شعار، سرنگونی حکومت خوان المسلمین و محمد مرسی رئیس جمهور مصر را خواستار بودند.

بنا بر اعلام شاهدان عینی، در این درگیری تیراندازی صورت گرفت که عاملان آن مشخص نبودند و این امر در میان مردم منطقه رعب و وحشت ایجاد کرد به ویژه اینکه نیروهای پلیس نیز در محل درگیری حضور نداشتند.

از سوی دیگر الجزیره گزارش داد: نیروهای مسلح مصر روز گذشته تامین امنیت تاسیسات حیاتی استان پورت سعید را از نیروهای پلیس تحویل گرفتند.

همزمان با عقب نشینی نیروهای پلیس از نقاط مختلف پورت سعید و اعتصاب جزئی برخی افسران و نیروهای پلیس در قاهره و شماری از استانهای مصر، معترضان برکناری وزیر کشور را خواستار شدند.

شهر پورت سعید روز گذشته برای ششمین روز متوالی شاهد اعتراضات مردمی بود. این اعتراضات همچون روزهای پیشین به درگیری با نیروهای امنیتی منجر شد. این درگیری در جریان مراسم تشییع دو نفر از کشته شدگان اعتراضات اخیر در پورت سعید به وقوع پیوست.

قرار است امروز حکم نهایی درباره اجرای احکام صادره علیه متهمان حادث ورزشگاه پورت سعید صادر شود. درگیری ها در پورت سعید پس از آن آغاز شد که وزارت کشور مصر روز یکشنبه اعلام کرد محکومان حادثه ورزشگاه پورت سعید در انتظار اجرای حکم هستند.

دادگاه جنایی پورت سعید اوایل بهمن، 21 نفر از متهمان حادثه ورزشگاه پورت سعید را به اعدام محکوم کرد. 12 بهمن سال گذشته ورزشگاه پورت سعید پس از پایان مسابقه فوتبال "الاهلی" و "المصری" شاهد درگیری میان طرفداران دو تیم بود. بر اثر این درگیری، 74 نفر کشته و بیش از هزار نفر زخمی شدند.

از سوی دیگر "خالد الخطیب" یکی از مسئولان وزارت بهداشت مصر اظهار داشت در جریان درگیری های روز گذشته در چهار استان قاهره، الغربیه، الدقهلیه و پورت سعید 18 زخمی بر جا گذاشته است.

همچنین المصری الیوم به نقل از "محمد شرشر" یکی از مسئولان وزارت بهداشت در استان الغربیه گزارش داد که بر اثر درگیری معترضان و نیروهای امنیتی در "المحله" 35 نفر از جمله 20 نیروی امنیتی زخمی شدند.

این افراد با گلوله های ساچمه ای یا استنشاق گاز اشک آور زخمی شده اند.