بجنورد - خبرگزاري مهر: مسئول سازمان بسيج سازندگي سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالي گفت: در ايام نوروز سال 92 پنج گروه جهادي دانشجويي در قالب پنج قرارگاه سازندگي به مناطق محروم استان اعزام مي شوند.

دانيال نقويان در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: در ايام تعطيلات نوروزي پيش رو پنج گروه جهادي دانشجويي شامل 180 دانشجوي دختر و پسر از دانشگاه هاي خراسان شمالي و استان گيلان به مناطق محروم واقع در شهرستان هاي مانه و سملقان، شيروان و اسفراين اعزام مي شوند.

وي با بيان اينكه فعاليت اين گروه هاي جهادي در زمينه هاي عمران و بهسازي، خدمت رساني و محروميت زدايي، فرهنگي و مذهبي، بهداشت و درمان، آموزش و مهارت و ... خواهد بود، اظهار داشت: سه گروه جهادي دانشجويي شامل 120 دانشجوي دختر و پسر از دانشگاه هاي اشراق، دانشكده فني و حرفه اي دارالفنون بجنورد و دانشكده فني و حرفه اي دختران بجنورد(انقلاب اسلامي) و دو گروه دانشجويي نيز شامل 60 دانشجوي دختر و پسر از دانشگاه هاي استان گيلان در اين ايام در مناطق محروم خراسان شمالي فعاليت خواهند كرد.

نقويان افزود: سه گروه جهادي دانشجويان بومي خراسان شمالي به روستاي كاليماني شهرستان مانه و سملقان اعزام مي شوند و در اين روستا فعاليت هاي عمراني نظير تكميل مسجد، ساخت غسالخانه و ساخت خانه محروم، فعاليت هاي فرهنگي و آموزشي نظير برگزاري دوره هاي آموزشي رايانه براي جوانان و دانش آموزان، كلاس هاي ترويج كشاورزي، دوره هاي آموزشي توليد ورمي كمپوست، فعاليت هاي بهداشت و درمان مانند ويزيت رايگان، مشاوره هاي پزشكي، توزيع داروي رايگان و ... را انجام مي دهند.

به گفته وي يكي از گروه هاي جهادي اعزامي از استان گيلان به روستاي قلعه حسن شهرستان شيروان مي رود و دانشجويان گروه در اين روستا فعاليت هاي عمراني نظير ساخت غسالخانه و ديگر فعاليت هاي خدمات رساني و محروميت زدايي، فرهنگي و مذهبي، بهداشت و درمان، آموزش و مهارت و ... را انجام مي دهند.

اين مسئول اضافه كرد: همچنين ديگر گروه جهادي مهمان نيز به منطقه هفت كلات شهرستان اسفراين رفته و دانشجويان عضو گروه در روستاهاي اين بخش علاوه بر فعاليت هاي عمراني، برنامه هاي ورزشي، فرهنگي و مذهبي، بهداشتي و درماني و آموزشي و مهارتي را اجرا خواهند كرد.

وي در ادامه عنوان كرد: فعاليت گروه هاي دانشجويي جهادي در خراسان شمالي از 20 اسفندماه سال جاري آغاز مي شود و تا 15 فروردين ماه سال آينده نيز ادامه خواهد داشت و دانشجويان شركت كننده در اين اردوها سعي مي كنند پروژه هاي عمراني برنامه ريزي شده را در اين مدت محدود به اتمام برسانند.

به گزارش خبرنگار مهر، گروه هاي جهادي بسيج دانشجويي در نوروز سال 91 با ظرفيت دو هزار و 901 نفر روز دانشجو و فارغ التحصيل در مناطق محروم شهرستان هاي فاروج و شيروان فعاليت كردند.