عباس رافعی از 15 فروردین ماه پیش‌تولید فیلم سینمایی جدید خود را با نام "فصل فراموشی فریبا" آغاز می‌کند.

عباس رافعی به خبرنگار مهر گفت: همانطور که می‌دانید مدتی پیش پروانه ساخت این فیلم صادر شده است و ما دوباره آن را تمدید کردیم. هم اکنون فیلمنامه "فصل فراموشی فریبا" در مرحله بازنویسی قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه فیلمنامه این اثر نوشته علی اصغری فیلمنامه‌نویس "دهلیز" است، بیان کرد: تاکنون حضور مسعود دلیری مدیرتولید فیلم مشخص شده است و از 15 فروردین پیش‌تولید را آغاز می‌کنیم. تمام فیلمبرداری نیز در تهران انجام خواهد شد.

به گفته وی، داستان "فصل فراموشی فریبا" درباره یک زن آسیب‌دیده در تهران امروز است که دچار مشکلات معیشتی می‌شود.

این کارگردان درباره دیگر فعالیت‌های خود گفت: من مدتی پیش مستندهایی درباره شاپور قریب، امیر هوشنگ کاووسی، همایون خرم و علی‌اکبر تجویدی ساختم و بسیار علاقمند بودم که این مستندها زمانی که این هنرمندان در قید حیات بودند، به نمایش در آیند اما متاسفانه شرایط آن فراهم نشد.

وی در پایان عنوان کرد: برای ارائه این مستند به چند مرکز همچون فارابی مراجعه کردم اما هیچ حمایتی از آنها صورت نگرفت. به طور مثال موسسه رسانه‌های تصویری و یا یک نهاد فرهنگی دیگر می‌تواند برای ارائه این مستندها از ما حمایت کند. به همین دلیل در نظر دارم در صورت فراهم شدن شرایط این مستندها را در قالب یک بسته‌ فرهنگی به بازار عرضه کنم.

عباس رافعی همچنین فیلم "آزادراه" را در نوبت اکران دارد. در این فیلم مهدی پاکدل، بهنوش طباطبایی و ... بازی می‌کنند. همچنین "کیمیا و خاک" آخرین فیلم سینمایی وی به تازگی وارد شبکه نمایش خانگی شده است.