معاون دبیرکل حزب الله لبنان در اظهاراتی تاکید کرد: موضع حزب الله در قبال سوریه و بحرانی که در آن وجود دارد بر مبنای این مسئله شکل گرفته است که این کشور با یک تهاجم بین المللی،آمریکایی، اسرائیلی و غربی روبرو است.

به گزارش خبرگزاری مهر، شیخ "نعیم قاسم" معاون دبیرکل حزب الله لبنان روز گذشته در اظهاراتی تاکید کرد: ما هم اکنون ماهانه به 25 هزار آواره سوری از تمام قومیتها کمک می کنیم و این مسئله را بر خود واجب می دانیم.

وی افزود: موضع حزب الله در قبال سوریه و بحران مجود در آن، بر این مبنا شکل گرفته که این کشور با یک حمله همه جانبه بین المللی، آمریکایی، اسرائیلی و غربی روبرو است که در آن برخی کشورهای عربی و منطقه ای نیز در راستای سرنگونی نظام دمشق تلاش می کنند.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد: این حمله با هدف تغییر توازن قدرت در سوریه و غلبه یک گروه سیاسی جدید آغاز شده که در پروژه آمریکایی خاورمیانه جدید قرار دارد.

وی تاکید کرد: ما فراموش نمی کنیم که سوریه در کنار مقاومت ایستادگی کرد. این کشور با قرار گرفتن در محور مقاومت از موضوع فلسطین حمایت کرد و گروههای فلسطینی را در داخل سوریه در آغوش خود جای داد و به آنها کمکهای مالی و تسلیحاتی ارائه می داد. سوریه همچنین از حزب الله لبنان در جنگ 33 روزه پشتیبانی کرد.

نعیم قاسم درباره احتمال ماجراجویی جدید رژیم صهیونیستی در منطقه اظهار داشت: در صورت وقوع این حمله، ما حق کاملی برای پاسخگویی به تجاوز صهیونیستها داریم.

وی با اشاره به محاسبات اشتباه جبهه ضدسوری درباره سقوط دولت سوریه، تاکید کرد: واقعیتهای سیاسی و میدانی در برابر همگان آشکار است. همه می دانند که دولت سوریه بر شهرهای اصلی و استانهای بزرگ سوریه سیطره کامل دارد و گروههای مسلح به شکستهای متعدد خود در این مناطق اذعان کرده اند.