اراک - خبرگزاری مهر: رئیس دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه آزاد اسلامی اراک گفت: قطع بی مورد درختان به بهانه ساخت برج ها و تجارت بی قید و بند چوب موجب خسارت‌های جبران ناپذیری به منابع طبیعی می شود که باید از بروز آن جلوگیری کرد.

رضا وفایی شوشتری در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی باید به موضوع درخت و درختکاری به عنوان یکی از اصول توسعه پایدار کشاورزی توجه کرد افزود: ترویج فرهنگ درختکاری باعث ذخیره آب و رونق کشاورزی و جلوگیری از فرسایش خاک می شود و همین امر موجب جلوگیری از سیلاب و تخریب زمین می‏ شود.

توزيع 200 اقلام فرهنگي در آستانه سال جديددر آشتیان

مسئول کانون فرهنگی مردمی محمد رسول الله (ص) شهرستان آشتیان گفت: به همت کانون فرهنگي مردمي روستاي کرديجان از توابع شهرستان آشتيان در آستانه سال جديد تعداد 200 اقلام فرهنگي تهيه و در بين مسئولين دستگاه هاي اجرائي، مساجد و اقشار مختلف مردم توزيع شد.

عبدالله قنبری در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: این اقلام فرهنگی شامل ادعیه، تقویم های جیبی و دیواری با مضامین آیات قرآنی و احادیث و ادعیه می باشد.

كاشت 700 اصله نهال درخت در شركت گاز استان مركزي

همزمان با هفته منابع طبيعي و روز درختكاري به همت واحدهاي HSE و خدمات اجتماعي و رفاهي شركت گاز استان مركزي كاشت 700 اصله نهال درخت در فضاهاي تأسيسات شركت گاز استان مركزي صورت گرفت.

كاشت 700 اصله نهال درخت و درخچه، ايجاد 400 متر مربع گلكاري و فضاي سبز، احداث پاركينگ دوچرخه داخل محوطه ستاد، تفكيك پسماندهاي جامد ستاد و ناحيه گاز اراك و ارسال جهت بازيافت جهت تشويق فرهنگ ‌سازي در زمينه درختكاري و ايجاد فضاي سبز در این شرکت انجام شد.

برگزاری همایش فرق و مذاهب در شهرستان دلیجان

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دلیجان از برگزاری همایش فرق و مذاهب در محل سالن اجتماعات دارالقرآن معراج خبر داد و گفت: هدف از برگزاری این همایش مقابله با اين فرقه‌های نوظهور و نشان دادن حقيقت به مردم است و اينكه ما بتوانيم ماهيت دروغين اين فرقه‌ها را به مردم نشان دهيم.

حجت الاسلام نبی الله علی اکبر تبار با اشاره به اینکه جهان امروز در وضعيت بسيار حساسی قرار دارد اظهار داشت: دشمنان قسم‌خورده انقلاب اسلامی اين‌ بار اعتقادات جوانان ما را نشان گرفته‌اند كه هوشمندی همه ما، اين بار نيز پيروزی در اين عرصه را نصيب همگان خواهد كرد.

گفتنی است این همایش در نهم اسفند ماه سال جاری برگزار شد.