پاکدشت - خبرگزاری مهر: فرمانده انتظامی شهرستان پاکدشت اظهار داشت: به منظور پیشگیری از حوادث ناگوار چهارشنبه آخر سال، طرحهای ویژه ای در پاکدشت به مورد اجرا گذاشته و با متخلفان به شدت برابر قانون برخورد می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ فرهاد قدسی صبح یکشنبه در جمع دانش آموزان دبیرستان آموزشگاه دخترانه امام موسی کاظم(ع) پاکدشت افزود: پیشگیری از ناهنجاریهای مربوط به چهارشنبه آخر سال قبل از هر چیز نیازمند هوشیاری جوانان و نوجوانان است و نباید با حوادث تلخ به استقبال سال نو برویم.

وی بیان داشت: در هیچ تحقیقی ثابت نشده است که چهارشنبه سوری باعث خوشبختی کسی می شود، جوانان باید دنبال منطق و استدلال بروند و بزرگان بارها اعلام کرده اند که مراسم چهارشنبه آخر سال از نظر شرعی و عقلی مردود است و در آداب و رسوم کهن چهارشنبه آخرسال هیچ کس موجب آزار دیگری نمی شد و در گذشته این روز را برای شاد بودن برگزار می کردند، اما اکنون لذت شادی و هیجان این شب، با ترس، دلهره، اندوه و حسرت در آمیخته است.

متأسفانه چهارشنبه سوری دستخوش تحریف شده است

فرمانده انتظامی شهرستان پاکدشت اضافه کرد: متأسفانه امروزه این مراسم با آرایه های خرافی و تحریف دستخوش تغییر شده و خسارات جانی و مالی روزهای پایانی سال و نگرانی خانواده ها و شهروندان را فراهم کرده است.

وی بیان کرد: چهارشنبه آخر سال نشان از فرا رسیدن سالی نو و نوروزی نو است که متأسفانه برخی افراد به دلیل ناآگاهی و با استفاده از شیوه های غلط شادی در این جشن روزهای آخر سال و آغاز سال جدید را برای خود، خانواده خود و یا دیگران به ایامی کابوس وار تبدیل می کنند.

سرهنگ قدسی افزود: به منظور پیشگیری از حوادث ناگوار چهارشنبه آخر سال، طرحهای ویژه ای در پاکدشت به مورد اجرا گذاشته و با متخلفان به شدت برابر قانون برخورد می شود.