اسفندیار رحیم مشایی رئیس جنبش کشورهای عدم تعهد در مراسم استقبال از نوروز از سوی رئیس جمهور نشان درجه یک فرهنگ و هنر را دریافت کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، روز یکشنبه در مراسم استقبال از نوروز که با حضور جمعی از اعضای هیات دولت، کارکنان سازمان میراث فرهنگی، هنرمندان و اقوام ایرانی سراسر کشور در سالن اجلاس سران در حال برگزاری است، رئیس جمهور  دست مشایی را بالا گرفت و لوح تقدیر وی را بوسید. پس از تمبر نوروز 92 به همراه لوح ثبتی 17 اثر ایین های نوروزی که در پرونده جهانی نوروز ثبت شده بود رونمایی شد. این آیین ها شامل مراسم سیزده فروردین و ... است.

همچنین در این برنامه لوح گرامیداشت هوگو چاوز نیز توسط رئیس جمهور رونمایی شد. در این لوح عکس هوگو چاوز و کلمه ونزوئلا حک شده بود.

در  ادامه این مراسم هادی خانی مدیرکل اتحادیه مدیران ارشد نهاد ریاست جمهوری و مدیرکل اعطای نشان های عمومی بیان کرد: در این مراسم  به پاس تلاش های موثر و خدمات ارزشمند اسفندیار رحیم مشایی در عرصه فرهنگ و هنر کشور و رشد و تعالی آن از سوی رئیس جمهور نشان درجه یک فرهنگ و هنر به وی اعطا می شود.

هادی خانی در ادامه بیوگرافی مشایی را برای حاضران در مراسم استقبال از نوروز خواند.

همچنین محمود احمدی نژاد در مراسم استقبال از نوروز از تمبر یادبود رئیس جمهور ونزوئلا رونمایی کرد سپس داریوش ارجمند به همراه هنرمندان دیگر از جمله سعدی افشار هنرمند و بازیگر پیشکسوت تئاتر، رئیس سازمان میراث فرهنگی و برخی از اعضای هیات دولت به آن مهر زد.

وی شب گذشته از مراسم درگذشت هوگو چاوز برگشته بود.