اراک - خبرگزاری مهر: نوروز 92 دانش آموزان شادی مضاعفی دارند چرا که به دلیل کمبود کاغذ پیک شادی چاپ نمی شود و دانش آموزان در تعطیلات نوروز شادی مضاعف و البته تعطیلات متفاوتی را تجربه می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار مهر حذف پیک شادی را راهی برای حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی برشمرد و گفت: تحریم ها قیمت چاپ و انتشار را افزایش داده است از طرفی باعث کمبود کاغذ نیز شده است.

سیف الله کریم زاده با اشاره به توطئه ها و تحریم های دشمنان بر علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: ملت ایران با توجه به منویات مقام معظم رهبری در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی تلاش می کنند و این تحریمها نمی تواند اراده و هدف والای یک ملت را از انها بگیرد.

تکلیف درسی در تعطیلات به عهده معلمان

وی افزود: به دلیل نبود کاغد و اینکه تهیه پیک شادی برای دانش آموزان در استان نیازمند بیش از 30 تن کاغذ و مقدار زیادی هزینه برای طراحی است امسال پیک شادی از سبد آموزشی دانش آموزان حذف شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی ادامه داد: حذف پیک شادی دلیلی بر رهایی دانش آموزن در ایام تعطیلات نوروز نیست و معلمان هر مدرسه به دانش آموزان به دلخواه تکلیف می دهند.

تاکید مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی بر دایر بودن مدارس تا 28 اسفند

مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی در بخش دیگری از سخنانش  به حضور مسئولان آموزشی و معلمان در مدارس استان مرکزی تا 28 اسفند تاکید کرد و گفت: مدیران، معلمان باید تا این روز در مدارس حاضر شده و به دانش آموزان حاضر آموزش دهند.

وی با اشاره به اینکه تعطیلات نوروزی امسال به حدود 20 روز می رسد، ادامه داد: حضور معلمان تا 28 اسفند در مدارس و تشویق دانش آموزان به حضور در کلاس های درس الزامی است.

کریم زاده اضافه کرد: نباید دانش آموزان به ویژه در مقاطع ابتدایی را در این روزها به حال خود رها کرد و معلمان باید با یک برنامه ریزی دقیق و اصولی تکالیفی را برای آنان تعیین کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی در ادامه به تهیه بسته فرهنگی برای دانش آموزان اشاره کرد و گفت: 19 هزار و 500 بسته فرهنگی برای دانش آموزان دوره ششم ابتدایی تهیه شده که به زودی بین آنان توزیع خواهد شد.

پیک شادی استرس زا بود

حذف پیک شادی ما را بر آن داشن به سراغ چند دانش آموز برویم و نظر آنان را نیز جویا شویم.

فاطمه قدیمی، دانش آموز کلاس چهارم ابتدایی مدرسه شهید صدوقی شهر اراک با اشاره  به اینکه تاکنون هر ساله پیک شادی برای عید نوروز داشته اند، گفت: پیک شادی در ایام نوروز سبب ایجاد استرس و دلهره در من بود و هیچ وقت دوست نداشتم پیک شادی داشته باشم.

وی افزود: من برای حل پیک شادی همیشه مشکل داشتم و مادر و پدرم نیز همیشه در ایام نوروز درگیر بودند و معمولا در روزهای اخر حل می شود.

پیک شادی، پل معلم و دانش آموز در ایام تعطیلات

سمیه خسروی معلم پنجم دبستان نیز در این رابطه گفت: پیک شادی راهی برای ارتباط مربیان با دانش آموزان بود چرا که بعد از تعطیلات و جمع آوری پیک شادی ما نظرات پدران ومادران را در بازه مطالب آموزشی مندرج در پیک شادی جویا می شدیم.

معلمان تکلیف عید می دهند

مریم صالحی مدیر یکی از دبستان های منطقه دو اراک نیز در خصوص حذف پیک شادی گفت: پیک شادی چیز خوبی بود چرا که دانش آموزان را وادار به مرور درس ها در ایام تعطیلات می کرد.

وی با اشاره به اینکه خوب نیست که بچه ها در این ایام به حال خود رها شوند ادامه داد: معلمان باید تکالیفی را برای دانش آموزان ترتیب دهند.

 

گزارش: حکیمه پاکباز