تبریز - خبرگزاری مهر: تیم فوتبال تراکتورسازی ایران فردا در شرایطی در ورزشگاه احمد بن علی دوحه برابر تیم الجیش به میدان می رود که این تیم قطری در هر سه خط دفاع، هافبک و حمله از بازیکنان برزیلی سود می برد.

به گزارش خبرنگار مهر، رقابت های فوتبال لیگ قهرمانان آسیا فردا سه شنبه با انجام چند دیدار از هفته دوم در کشورهای مختلف پیگیری می شود که طی آن در یکی از دیدار های مهم تیم تراکتورسازی تبریز یکی از سه نماینده کشورمان در این مسابقات در شهر دوحه قطر به مصاف تیم الجیش این کشور خواهد رفت.

تراکتورسازی که صبح دیروز وارد شهر دوحه قطر شد، در شرایطی اولین دیدار بیرون از خانه خود در لیگ قهرمانان آسیا را تجربه می کند که در صورت پیروزی در این بازی می تواند صدرنشینی خود در گروه A این مسابقات را تحکیم بخشد. این تیم تبریزی که در نخستین بازی خود در چارچوب این رقابتها دو هفته پیش در تبریز طی نمایشی دیدنی و خاطره انگیز تیم الجزیره را دست خالی روانه امارات کرد، امروز دومین مصاف خود در لیگ قهرمانان آسیا را برگزار خواهد کرد و از سویی این دیدار، اولین بازی آسیایی تراکتورسازان در خارج از خانه خواهد بود.

اما تیم الجیش به عنوان یکی از نمایندگان کشور قطر در لیگ قهرمانان آسیا نیز اولین بازی خانگی اش در لیگ قهرمانان آسیا را برگزار خواهد کرد چراکه این تیم نیز همچون تراکتورسازی، اولین بار است که حضور در این رقابتها را تجربه می کند. البته اولین بازی تاریخ باشگاه الجیش در لیگ قهرمانان آسیا مصادف با شکست در زمین تیم قدرتمند الشباب عربستان شد و آنها بر خلاف تراکتورسازی که آغازی با شکوه در این رقابتها داشت، شروعی چندان خوب نداشتند.

البته تیم الجیش که تنها شش سال قبل تاسیس یافته و تیمی نوپا به شمار می آید، در مدت زمان تقریبا کوتاه فعالیت خود توانسته موفقیت هایی از جمله نایب قهرمانی در لیگ موسوم به ستارگان قطر به دست آورد. این تیم هم اکنون نیز با 37 امتیاز پس از تیم های السد و لخویا در جایگاه سومی این لیگ در فصل جاری ایستاده است.

اما تیم الجیش قطر که در آخرین بازی خود در لیگ ستارگان قطر موفق شد تیم الوکره را با یک گل شکست دهد، اگرچه نخستین بازی اش در لیگ قهرمانان آسیا را به تیم قدرتمند الشباب عربستان واگذار کرده اما باید گفت که این تیم نمی تواند حریف دست و پا بسته ای برای تراکتورسازی باشد

از طرفی این تیم در خانه خود بازی خواهد کرد و در مصاف با تراکتورسازی از امتیاز میزبانی برخوردار خواهد بود اما با این وجود یکی از نکات جالب این دیدار حضور هواداران تیم تراکتورسازی در ورزشگاه 26 هزار نفری احمد بن علی خواهد بود.

در این بازی تیم الجیش با لباس اول خود که قرمز رنگ است به میدان خواهد رفت و تراکتورسازان باید از پیراهن های دوم خود به رنگ سفید استفاده کنند.

اما تیم تراکتورسازی ایران از مصاف با الجزیره تا دیدار امروز با الجیش دو بازی در لیگ برتر انجام داده که حاصل آن یک پیروزی و یک شکست است. تراکتورسازی پس از دیدار با الجزیره، تیم نفت تهران را در تبریز با حساب دو بر یک شکست داد اما در آن بازی نمایش شاگردان تونی اولیویرا چندان رضایت خاطر دوستداران این تیم را فراهم نکرد. پس از آن سرخپوشان تبریزی در تهران میهمان تیم استقلال بودند که در آن بازی هم نتیجه حاصله نتوانست مورد قبول تراکتورسازان واقع شود.

اکنون اما تیم تراکتورسازی در دوحه قطر به میهمانی تیم الجیش خواهد رفت تا چهارمین بازی مهم و سخت خود طی دو هفته اخیر را تجربه کند.

تیم تراکتورسازی برای مصاف با الجیش، محمد ابراهیمی مهاجم سرعتی خود را به دلیل اخراج در دیدار قبلی برابر الجزیره، به همراه نخواهد داشت و در سوی مقابل تیم الجیش نیز به احتمال زیاد از وجود عبدالقادر الیاس در خط حمله خود به دلیل آسیب دیدگی محروم خواهد بود.

در خصوص ترکیب احتمالی دو تیم نیز می توان گفت که نفرات مدنظر تونی اولیویرا در تراکتورسازی و لوچسکو سرمربی رومانیایی تیم الجیش تغییر آنچنانی نسبت به بازی های اخیر دو تیم نخواهد داشت و این دو مربی تیمشان را با ترکیب آشنای خود برابر حریف به میدان خواهند فرستاد.

اما تیم الجیش در بازی های اخیر خود بیشتر از احمد سفیان برای حفاظت از دروازه اش استفاده کرده است. به غیر از او، اندرسون مارتینز مدافع 25 ساله برزیلی، ماهر بکر، سعد رستم، مارکن امارال، ماجد محمد، السید، محمد موتنانی اهل تونس، سئول کی گوک کره ای، مصعب محمود سودانی، کریم زیانی الجزایری، نایف داود، واگنر ریبرو هافبک 25 ساله برزیلی و آدریانو فریرا مهاجم 31 ساله برزیلی نفراتی هستند که در بازی های اخیر تیم الجیش در ترکیب این تیم به میدان رفته اند. با این شرایط تیم الجیش در هر سه خط دفاع، هافبک و حمله از مهد فوتبال جهان بازیکن دارد که اگر به این جمع اوانیلدو رودریگز دروازه بان 20 ساله برزیلی که گلر ذخیره به شمار می آید نیز اضافه شود، الجیش تیمی خواهد بود که قدرت خود را از بازیکنان برزیلی خواهد داشت.

تیم فوتبال تراکتورسازی ایران از ساعت 19 فردا سه شنبه 22 اسفند در ورزشگاه احمد بن علی میهمان تیم الجیش قطر خواهد بود.

تا قبل از بازی های هفته دوم، تیم تراکتورسازی ایران با سه امتیاز و به دلیل گل زده بیشتر نسبت به تیم الشباب عربستان صدرنشین گروه A لیگ قهرمانان آسیا است. تیم های الجزیره امارات و الجیش قطر نیز بدون امتیاز در جایگاه سوم و چهارم جدول این گروه قرار دارند.