دشتی - خبرگزاری مهر: فرماندار شهرستان دشتی از کاشت 30 کیلومتر نهال کاری در حاشیه بزرگراه پل مند تا جاشک خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدعلی هاشمی صبح دوشنبه در آئین کاشت نهال در حاشیه بزرگراه پل مند تا جاشک اظهار داشت: با توجه به آلودگی‌های متعدد، یکی از بهترین روش‌ها توسعه فضای سبز است که باید این فرهنگ را در بین مردم توسعه دهیم و آنها را برای کاشت درخت و افزایش فضای سبز ترغیب کنیم.

وی یکی از مهمترین راه‌های مقابله با ریزگردها و آلودگی‌ها را کاشت درخت و توسعه فضای سبز عنوان کرد و افزود: یکی از بهترین و ساده‌ترین راه‌ها برای ایجاد هوای پاک در محل زندگی کاشت درخت است.

فرماندار دشتی با اشاره به کاشت پنج‌هزار اصله نهال در حاشیه بزرگراه پل مند تا جاشک، اضافه کرد: این مسیر دارای 30 کیلومتر طول است که نهال‌های از نوع کهور و اکالیپتوس را در این مسیر کاشته‌ایم که با شرایط آب و هوایی این منطقه سازگاری دارند.

وی از همکاری و مشارکت ادارات راه و شهرسازی، منابع طبیعی، آموزش و پرورش و بسیج در این طرح خبر داد و بیان داشت: همه باید برای توسعه فضای سبز تلاش کنیم چرا که افزایش سرانه فضای سبز در زندگی همه ما تاثیرگذار است.

یوسف امیری رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دشتی نیز در این آئین به بیابان‌زدایی و جنگل‌کاری یک‌هزار و 150 هکتار از اراضی شهرستان دشتی اشاره کرد و اظهار داشت: سالانه 30 هزار نهال تولید و بین مردم شهرستان دشتی تقسیم می‌شود که تاثیر به‌سزایی در افزایش فضای سبز دارد.

همچنین دو بند سنگی ملاتی در حوزه کشتو، بشک و منطقه آسمانک شهرستان دشتی با وسعت عرصه تحت پوشش بالا دست یک‌هزار و 818 هکتار افتتاح شد.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی استان بوشهر در این آئین اظهار داشت: این دو بند سنگی ملاتی با سه‌هزار و 500 میلیون ریال اعتبار از محل اعتبارت ملی افتتاح شده است.

مهدی کریمی با اشاره به استحصال  23 هزار متر مکعب آب در سال توسط این بندهای سنگی، افزود: برای اجرای این طرح سه‌هزار متر مکعب پی کنی و خاکبرداری صورت گرفته است.