دبیرکل فدراسیون فوتبال ضمن اعلام شرایط سیستم امتیازدهی AFC برای تعیین تعداد نماینده های کشور ها برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا در سال های 2014 تا 2016 تاکید کرد: اگر باشگاه های ایرانی کوتاهی کنند تعداد سهمیه ایران در رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا در 2014 کاهش خواهد یافت.

مهدی محمدنبی در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص نشست کمیته تخصصی AFC ، مصوبه آن و مشکلاتی که در این خصوص ممکن است در آینده برای سهمیه تعداد تیم‌های ایرانی در رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا پیش آید، ضمن بیان مطلب فوق گفت: مهمترین موضوعی که در نشست کمیته های مختلف کنفدراسیون فوتبال آسیا مورد تصویب قرار گرفت مربوط به نشست کمیته تخصصی AFC بود. یکی از این موضوعاتی که در این نشست مورد تصویب قرار گرفت تغییر نحوه امتیاز دهی به باشگاه های کشورهایی بود که خواهان حضور در رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا هستند.

وی در همین خصوص افزود: بر این اساس سیستم امتیاز دهی به کشورها از سال 2014 تا 2016 تغییر خواهد کرد و همه باشگاه های کشورهایی که خواهان حضور در رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا هستند باید در ابلاغات AFC  حد نصاب لازم را بدست آورند. به عنوان مثال اگر در سال جاری تیم‌های سپاهان، تراکتورسازی و استقلال برای حضور در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا باید حداقل شرایط و استانداردهای مد نظر AFC را می داشتند برای رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در سال 2014 همه باشگاه های ایرانی باید این شرایط را داشته باشند.

دبیر کل فدراسیون فوتبال تاکید کرد: در واقع نحوه امتیاز دهی AFC بر این مبنا خواهد بود و اگر باشگاه های ایرانی حداقل های مدنظر کنفدراسیون فوتبال آسیا را نداشته باشند در مجموع از امتیازات فوتبال ایران کم شده و سهمیه تعداد تیم‌های ایرانی کاهش پیدا می کند. به عنوان نمونه اگر مبنای ما برای هر باشگاه ایرانی 100 امتیاز باشد برای کسب 4 سهمیه حداق امتیاز اکتسابی آنها باید 80 باشد.

وی تاکید کرد: سازمان لیگ برای فصل آینده به طور جدی پیگیر این موضوع است چون اگر غفلتی صورت گیرد در نهایت فوتبال ایران ضربه می خورد. قطعا برای فصل آینده، سازمان لیگ اجازه حضور تیم‌هایی را که از لیگ آزادگان به برتر صعود کرده و شرایط مد نظر AFC را دارند نخواهد داد ضمن اینکه تیم‌های لیگ برتری که تلاشی در راه رسیدن به این استانداردها نداشته باشند را از لیگ برتر کنار خواهد گذاشت.

سرپرست تیم ملی فوتبال ایران در پاسخ به این پرسش که با توجه به اینکه تیم ملی در تاریخ 28 اسفند برای برگزاری اردو به امارات می رود و سازمان لیگ در آن تاریخ برای تیم‌های سپاهان و استقلال بازی گذاشته، برنامه ریزی شما به چه صورت است، گفت: ما برای بازیکنان سپاهان و استقلال بلیط پرواز جداگانه تدارک دیده ایم و آنها یک روز پس از اعزام تیم ملی یعنی در تاریخ 29 اسفند به امارات پرواز کرده و به اردوی تیم ملی ملحق خواهند شد.