شهریار – خبرگزاری مهر: رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهریار از برگزاری 103 یادواره شهید در سطح این شهرستان خبر داد و گفت: طی سالجاری و با حضور مسئولان ارشد شهریار، از هزار و 300 خانواده معظم شهدای این شهرستان دیدار به عمل آمد.

غلامرضا رهنما در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تبریک سالروز تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به فرمان امام خمینی (ره)، اظهار داشت: حفظ جایگاه و مقام والای شهدا و خانواده هایشان از مهمترین وظایف مردم و مسئولان کشور است که صدور فرمان تاسیس بنیاد شهید از سوی امام راحل (ره) نیز در همین راستا و به منظور حمایت و توجه درخور شان به این قشر از جامعه صورت گرفت.

این مسئول عنوان کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان شهریار نیز در راستای خدمات رسانی هرچه بهتر به خانواده معظم شهدا و تکریم مقام شامخ شهیدان، اقدامات فرهنگی و خدماتی گسترده ای انجام داده است.

اعزام 50 نفر از خانواده شهدا به مشهد مقدس

وی از اعزام خانواده شهدا به سفر زیارتی مشهد مقدس خبر داد و گفت: همزمان با سالروز تاسیس بنیاد شهید، 50 نفر از خانواده شهدای شهر اندیشه به مشهد مقدس اعزام شدند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان شهریار در ادامه با تشریح فعالیتهای این بنیاد از ابتدای سالجاری تاکنون، بیان کرد: طی سالجاری با حضور گسترده مسئولان ارشد شهریار، از هزار و 300 خانواده معظم شهید این شهرستان دیدار به عمل آمد که با توجه به حضور مسئولان در این دیدارها، مشکلات و مسائل این خانواده ها بررسی شد و رسیدگی به موضوعات مطروحه در دستور کار قرار گرفت.

15 همایش خانواده شهدا طی سالجاری در شهریار برگزار شد

این مسئول افزود: برگزاری 31 یادواره شهری و 72 یادواره محلی در مناطق مختلف شهرستان از دیگر اقدامات فرهنگی این بنیاد طی سالجاری است.

رهنما گفت: هچنین برگزاری بیش از 15 همایش خانواده شهدا و جانبازان از جمله همایش تجلیل از جانبازان بالای 70 درصد به مناسبت روز پرستار، همایش پدران آسمانی ویژه فرزندان شهدا و در سطح شهرستانهای شهریار، رباط کریم و بهارستان از دیگر برنامه های صورت گرفته در این زمینه است.

برگزاری یادواره شهدای شهر اندیشه تا پایان سال

وی خبر داد: یادواره شهدای شهر اندیشه نیز در آینده ای نزدیک و قبل از پایان سال، برگزار خواهد شد.

این مسئول عنوان کرد: در حال حاضر 30 گلزار شهید در شهریار وجود دارد که طی سالجاری 16 گلزار بهسازی و بازسازی شده است و با احتساب گلزارهای بازسازی شده در سال گذشته، هم اکنون کمتر از پنج گلزار دیگر باقیمانده است که در صورت تخصیص اعتبارات مورد نیاز ، بزودی تکمیل می شود.