حجت الاسلام سعیدی گفت: حاکمیت کشور ما با محوریت حاکمیت قرآنی است و اگر کسی از این محور خارج شود به طبع طرد خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سپاه نیوز ، حجت الاسلام و المسلمین علی سعیدی شاهرودی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در جمع اساتید، اعضای هیأت علمی و کارکنان دانشگاه جامع امام حسین(ع) به تبیین چهار دیدگاه و مکتب در خصوص قدرت پرداخت و در تقسیم بندی آن افزود: یکی از این دیدگاهها دیدگاه آنارشیسم است که به معنای قدرت گریزی و نفی حکومت است.
سعیدی دیدگاه دوم را دیدگاه ماکیاول و نیچه دانست و افزود: این دیدگاه معتقد به پذیرش قدرت و حکومت است ولی برای حفظ آن هر کاری را مجاز می داند و نظریه مشهور "هدف وسیله را توجیه می کند" را ارائه می کند. در این نظریه حفظ قدرت اصل است و هر عملی از قبیل قتل، کشتار، جنایت، نیرنگ و خیانت مجاز بلکه واجب است.

وی تصریح کرد: دیدگاه سوم نظریه الزام به حکومت با رویکرد دموکراسی است که در 300 سال گذشته متداول بوده است. اصالت فرد(لیبرالیسم) و اصالت جامعه(سوسیالیسم) هر دو در این دسته جای می گیرند. لیبرالیسم، دمکراسی سیاسی و سوسیالیسم دموکراسی اقتصادی را مطرح می کند. متأسفانه سیاست جنایتکاران تاریخ مانند بوش و اوباما از همین دیدگاه ناشی می شود.

سعیدی افزود: نظریه چهارم، حاکمیت و مردم سالاری دینی است. تفاوت فاحشی بین "دینِ مردم سالار" و "مردم سالاری دینی" وجود دارد. ما به دنبال حاکمیت و مردم سالاری دینی هستیم. این نظریه در مورد قدرت و حاکمیت، با فطرت و عقل سازگار است.

نماینده ولی فقیه در سپاه، بعثت را دارای دو رکن دانست و گفت: بعثت دارای دو رکن است، یکی قانون مطلوب و دوم رهبری مطلوب که با این فرهنگ محقق می‌گردد زیرا خواستگاهِ فطرت و عقلِ بشریت است.

وی افزود:‌ خداوند برای نظام آفرینش دو نرم افزار طراحی کرده است؛ نرم افزار تکوینی و نرم افزار تشریعی. و دین همان "قانون مطلوب" و "رهبری مطلوب" است. قرآن قانون مطلوب و پیامبر رهبری مطلوب. این دو نرم افزار مطمح نظر حاکمیت مردم سالاری دینی است.

سعیدی گفت: حضرت امام خمینی(ره) و حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) حاکمیت را مبتنی بر این دو نرم افزار تشکیل داده اند و هر کسی از این محور خارج شود به طبع طرد خواهد شد. پیامبر(ص) و ائمه(ع) هم با خروج کنندگان برخورد کردند زیرا از این محور خارج شدند.

وی تصریح کرد: با این توصیف، وضعیت جامعه انقلابی ما در شکل گیری شرایط سه دهه گذشته و فراز و فرودهای رأس حاکمیت، با نظریه چهارم سازگار بوده است. رؤسای مختلف مبتنی بر دریافت ها و ایدئولوژی خود، دولت های خود را اداره کرده اند و هر دولتی که رئیس آن به عنوان شخص دوم مملکت از محور حاکمیت و قدرت مبتنی بر مردم سالاری دینی خارج شده، در نزد رهبری نظام مردود شده است.

نماینده ولی فقیه در سپاه در ادامه همایش، به تبیین آرایش جریانات اخیر کشور در راستای انتخابات ریاست جمهوری آینده اشاره و به ترسیم آن پرداخت.