یک روزنامه اتریشی از اعتصاب تعداد زیادی از زندانیان گوانتانامو در اعتراض به توهین به مقدسات آنها خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روزنامه اتریشی "استاندارد" بسیاری از زندانیان گوانتانامو در اعتراض به جریحه دار شدن احساسات مذهبی و اعتقادی خود توسط مسئولان این زندان دست به اعتصاب غذا زدند.

بر اساس اطلاعات وکلای زندانیان و برخی کارکنان این زندان، بسیاری از زندانیان این زندان دست به اعتصاب غذا زده اند. بر اساس اطلاعات ارائه شده از طرف این گروهها بسیاری از زندانیان کمپ 6 ب زرگترین واحد این زندان مخوف در اعتصاب غذا به سر می برند.

به گفته "پردیس کبریایی" وکیل نیویورکی  یکی از زندانیان یمنی در این زندان، علت این اعتصاب غذا بازرسی اموال خصوصی که در میان آنها نوشته‎هایی از قرآن کریم وجود دارد می باشد.

به گفته کبریایی موکل وی بیش از سی روز است که در اعتصاب غذا به سر می برد و بیش از ده کیلو کاهش وزن پیدا کرده است. وی و یازده وکیل دیگر این زندانیان، در نامه ای آشکارا به این مسئله شکایت کرده اند که موکلان آنها از نظر سلامتی در وضعیت بسیار بدی قرار دارند. آنها در این باره سخن گفته اند که قرآنهای زندانیان به شکل بدی مورد تفتیش قرار گرفته و به آنها در حال دعا خواندن بی احترامی می شود.

زندان گوانتانامو از سال 2002 در کوبا تشکیل شده است. رئیس جمهوری آمریکا بستن این زندان را وعده داده بود اما این وعده هنوز محقق نشده است.