زنجان -خبرگزاری مهر: رئیس سازمان دامپزشکی کشورگفت: سالانه 250 میلیون راس دام و 6 میلیون طیوردر کشور واکسیناسیون می شود.

 به گزارش خبرنگار مهر، محسن دستور ظهر پنجشنبه در نشست خبری با خبرنگاران استان زنجان یکی از اقدامات مهم سازمان دامپزشکی در سال 91 را پایش آنفلونزای فوق حاد پرندگان اعلام کرد وافزود: در این راستا استانهای کشور تحت پوشش این طرح قرار گرفتند.

وی ادامه داد: اجرای هدفمندی واكسیناسیون و عملیات مبارزه و پیشگیری از بیماری های دامی در كشور از دیگر اقدامات مهم این سازمان در سال جاری بود.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: امسال واكسیناسیون شاربون در 10 استان كشور با موفقیت كامل انجام شد.

دستور تاکید کرد: نمونه گیری 50 هزار مورد پایش بیماری آنفلونزا از واحدهای طیور صنعتی و سنتی از دیگر اقدامات این سازمان در سال جاری بود.

وی در ادامه گفت: با اجرای این طرح علاوه بر پایش مراقبت بیماریها در مناطق مختلف حجم عملیات و هزینه ها به میزان قابل توجهی كاهش می یابد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور یاد آورشد: امسال سیستم پایش مراقبت دارویی از مرحله نظارت تا پایان فعالیت ها در كارخانه های تهیه و توزیع دارو به صورت آزمایشی اجرا شده است.

فعالیت 450 واحد کشتارگاه در کشور

دستور از فعالیت 450 واحد کشتارگاه در کشور خبر دادو گفت: از این تعداد 63 واحد کشتارگاه صنعتی و مابقی سنتی هستند.

وی یاد آورشد: 220 واحد طیور صنعتی در کشور فعالیت می کنند.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور تاکید کرد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده تعدادی كشتارگاه صنعتی در سال 92 در كشور احداث و به بهره برداری خواهند رسید.

دستور در پایان با اشاره به اینكه برای احداث كشتارگاه های صنعتی سرمایه گذاری بیشتری لازم است،  گفت: این نوع كشتارگاه ها فعالیت محدودی دارند و حمایت دولتی را می طلبند چرا که ادامه کار این واحدها با حمایت دولت امکان پذیر است.