اردبیل – خبرگزاری مهر: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: ضروری است به اشتراکات فرهنگی استان با کشورهای هدف در راستای توسعه صادرات صنایع دستی و هنری توجه ویژه شود.

به گزارش خبرنگار مهر، یحیی نقی زاده ظهر پنجشنبه در جلسه کارگروه میراث فرهنگی اردبیل تصریح کرد: در حال حاضر توجه به اشتراکات فرهنگی می تواند زمینه پذیرش روابط تجاری دو طرفه را بویژه در زمینه فرهنگی و هنری تسهیل کند.

وی با بیان اینکه کشورهای آذربایجان و ترکیه در این خصوص در اولویت هستند، اضافه کرد: در صورتی که صادرکنندگان صنایع دستی و هنری به این مهم توجه داشته باشند بسیاری از تبادلات تجاری خود را راحت تر و هموارتر انجام خواهند داد.

به گفته نقی زاده علاوه بر این شرکت در نمایشگاههای بین المللی میراث فرهنگی نیز می تواند در شناسایی اشتراکات فرهنگی و از سویی زمینه سازی برای تبادلات فرهنگی تاثیر گذار باشد.

لزوم دعوت از هیئتهای تجاری فرهنگی

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با تاکید به اینکه نمایشگاههای میراث فرهنگی بین المللی برند مشخص دارند، اضافه کرد: از آن جمله می توان به نمایشگاههای برلین، اسپانیا، امارات و باکو اشاره کرد.

نقی زاده با اشاره به هزینه های حضور در این نمایشگاهها، ادامه داد: به دلیل ناتوانی در تامین هزینه حضور می توان از هیئتهای تجاری فرهنگی برای مذارکات توسعه فرهنگی استان دعوت کرد.

وی معتقد است در صورتی که بتوان میراث فرهنگی استان را به درستی معرفی کرد، بسیاری از کشورها خواستار همکاری و تبادلات فرهنگی با اردبیل خواهند بود.