قم - خبرگزاري مهر: رئیس مجلس شورای اسلامی با بيان اينكه با وجود خاطرات خوشی که از مردم قم دارم اين مردم هيچگاه از ذهن بنده عبور نخواهند کرد، بيان داشت: خدمتگذاري به مردم قم باعث افتخار من است.

به گزارش خبرنگار مهر، علي لاریجانی قبل از ظهر پنج شنبه در دیدار جمعي از مردم قم كه براي استقبال از رئيس مجلس در منزل پدری وي حضور يافته بودند، ضمن تشكر از حضور مردم، اظهار داشت: با توجه به شرايط موجود در نامه‌اي كه براي مردم قم داشتم اعلام كردم كه واقعا راضي به زحمت شما عزيزان نيستم.

وی با بيان اينكه بايد از هر فرصتی استفاده كنيم و با حضور در شهر قم مسائل مختلف را مورد بررسي قرار دهيم، گفت: افتخار می‌کنم نماینده مردم شریف قم هستم نماینده مردمی که در دوران انقلاب اسلامی ایران در سخت ترین شرایط پشتیبان انقلاب، امام(ره) و هم چنین رهبر معظم انقلاب بوده‌اند.

نماينده مردم قم در مجلس افزود: نمایندگي مردمی که در کنار مضجع مطهر حضرت معصومه(س) و شهري كه به عنوان کانون تفکر اسلام و شیعه شناخته مي شود و همچنین مردمي كه درکنار مراجع معظم تقلید و حوزه علمیه زندگی می کنند باعث افتخار بنده است.

وی بيان داشت: با وجود خاطرات خوشی که از مردم قم دارم، اين مردم هيچگاه از ذهن بنده عبور نخواهند کرد.

لاريجاني در ادامه با اشاره به اتفاقات روز 22 بهمن قم اظهار داشت: این مسائل مهم نیست، در راه انقلاب باید جان داد، آبرو دادن كه چيز مهمي نیست.

وی با بيان اينكه انقلاب ما انقلاب بزرگی است و همه هستی ما باید در گرو این انقلاب باشد، گفت: حوادثي كه در قم رخ داد برای من سنگین نیست، در این ۳۴ سال اتفاقاتی از این دست حوادث بسيار رخ داده و نباید اين مسائل باعث یأس و ناامیدی ما باشد.

رئیس قوه مقننه افزود: بنده مردم قم را از قديم مي‌شناسم اين مردم بسیار شريف و فهیم هستند و هيچ وقت نمي‌خواهند اقدامی انجام دهند که باعث آزردگی رهبری شود.

وی ادامه داد: حس نيت مردم قم در ذهن و قلب من نقش بسته است لذا خيالتان راحت باشد كه من همان خدمتگزار سابق هستم.

همه توجهات در جهت حل مشکلات اقتصادی متمركز شود

لاريجاني در بخش ديگري از سخنان خود در جمع مردم قم گفت: در شرایط  فعلی کشور و با توجه به مشکلات اقتصادی، گرانی و مسائل پیراموني آن، اقتضا می‌کند همه توجهات در جهت حل این مسائل متمركز شود.

وی با بيان اينكه مسائل فرعی نباید ذهن ها را منحرف کند، اظهار داشت: همه باید تلاش کنیم وضعیت کشور را به سويي ببريم كه در جهت رفع مشکل مردم باشد و همانطور كه مقام معظم رهبری در شعار سال و نيز در سخنراني هاي متعدد فرمودند بايد حل مشكلات كشور و رونق اقتصادي در اولويت كارها باشد و بايد بر روي توليد متمركز شويم و اين كليد حل مشكلات اقتصادي است.

نماينده مردم قم در خانه ملت افزود: در شرايطي كه برخي دولت‌هاي زورگو در حال ضربه زدن به كشور هستند بايد از همه ظرفيت هاي موجود براي حل مشكلات مردم استفاده شود و اين راهي براي نجات وضعيت كشور و حفظ و ارتقاي جايگاه بين المللي كشورمان است.

تلاش شد مشكلات كمبود منابع در قم كمتر احساس شود

وی در ادامه به مشكلات قم اشاره كرد و بيان داشت: استان قم درگير مسائل مختلف آباداني است كه در اين سال‌ها تلاش‌هايي براي مرتفع كردن اين مشكلات صورت گرفته است و سعي بر اين بوده است كه روند آباداني شكل مناسبي داشته باشد.

لاريجاني ادامه داد: در اين سال‌ها منابع مناسبي برای آبادانی استان اختصاص یافته است که برخی از پروژه‌ها اجرا شده و برخی دیگر نیز در مرحله اجرا قرار دارد.

رئیس مجلس گفت: يكي از مهمترين پروژه هاي عمراني استان قم مسئله آب شيرين قم بود که از معضلات مردم قم بود كه با آب گیری سد ۱۵ خرداد تقریباً در حال اتمام است و ديگر پروژه هاي نيز به صورت جدي در حال پيگيري است.

لاريجاني با اشاره به مشكلاتي كه امسال در زمينه بودجه وجود داشت، گفت: البته تلاش شد با تخصيص منابع و تسهيلات بانكي مشكلات كمبود منابع در استان قم كمتر احساس شود و همچنین تلاش‌های زیادی در راستای تقویت بخش‌های تولید و کشاورزی استان قم انجام گرفت.

وی با بيان اینکه روند اجرای کارها در قم وضعيت بهتري از جاهای دیگر دارد، اظهار داشت: البته این اقدامات مطلوب نیست و هنوز در قم مشکلات زیادی از نظر گراني و اشتغال وجود دارد.

نماینده قم در مجلس با تاكيد بر اينكه مدیران شهري باید به دنبال حل این مسائل باشند ابراز اميدواري كرد با توجه ويژه اي كه رهبر معظم انقلاب اسلامي به حل اين مسائل دارند مشكلات مردم كمتر شود.

لاريجاني در پايان ضمن تشكر مجدد از حضور مردم قم گفت: ما همیشه در خدمت مردم قم بوده و خواهيم بود.