زنجان - خبرگزاری مهر: معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور از صادرات 711میلیون دلار صنایع‌دستی کشور طی 10 ماهه اول سال‌جاری خبر داد و گفت: این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 4 درصدی را نشان می دهد.

به گزارش خبرنگار مهر،  یحیی رحمتی ظهر پنج شنبه در حاشیه افتتاح ستاد سفرهای نوروزی و جشنواره آش‎ نوروزی، در جمع خبرنگاران و در پاسخ به خبرنگار مهر درباره میزان صادرات صنایع دستی کشور، افزود: این میزان صادرات در 97 کد رشته بوده است که طی 10 ماهه امسال بوده است.

وی ادامه داد:  صادرات 711میلیون دلار صنایع‌دستی کشور بدون احتساب صادرات فرش و صادرات چمدانی و همراه مسافران و براساس سایت مرجع و پورتال گمرک است.

سرپرست موزه‎های کشور افزود: تاکنون بیش از 20 میلیون و 500 هزار نفر از موزه‎های کشور بازدید کردند که این آمار براساس فروش بلیت های ورودی محاسبه شده است.

رحمتی افزود: امسال 424 موزه در کشور و در رشته‌‎های مختلف مردم‎شناسی، باستان‎شناسی و موزه‎های تخصصی که در اختیار این سازمان و بخش‎های خصوصی فعالیت دارند.

وی در ادامه با بیان اینکه موزه بزرگ زنجان راه اندازی می شود گفت: یکی از برنامه‎های مهم استان بحث موزه بزرگ زنجان است که بودجه خوبی به آن تخصیص داده شده که از سال 92 و اگر مشکل خاصی نباشد اجرایی خواهد شد.