بوشهر - خبرگزاری مهر: فرمانده انتظامی استان بوشهر از افزایش 44 درصدی کشف قاچاق سوخت در استان بوشهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حیدر عباس‌زاده صبح جمعه در نشست با اعضای کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار داشت: تلاش‌های بسیار زیادی در سطح استان بوشهر برای مقابله با قاچاقچیان و توزیع‌کنندگان مواد مخدر صورت گرفته است و طرح های مختلفی در این زمینه اجرا شده است.

وی به تدابیر امنیتی بالا برای کاهش میزان کالای قاچاق به استان بوشهر اشاره کرد و بیان داشت: در گلوگاه‌های استان بوشهر چهار پاسگاه و ایست بازرسی با طول عمر 30 سال وجود دارند که نقش بسیار مهمی در کشف قاچاق مواد مخدر و سوخت و کالاهای قاچاق دارند و باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرند.

فرمانده انتظامی استان بوشهر با اشاره به رشد 32 درصدی دستگیری قاچاقچیان در استان بوشهر، اضافه کرد: در سال گذشته یک‌هزار و 873 نفر قاچاقچی در استان بوشهر دستگیر شدند و امسال نیز دو هزار و 455 قاچاقچی دستگیر شده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به افزایش 44 درصدی کشف قاچاق سوخت در استان بوشهر، ادامه داد: از یک میلیون و 523 هزار لیتر سوخت قاچاق گازوئیل در 11 ماه امسال کشف شده است.

سردار عباس‌زاده با اشاره به رشد 67 درصدی کشف کالای قاچاق در استان بوشهر، افزود: سال گذشته 330 میلیارد ریال کشفیات کالای قاچاق داشتیم که امسال این میزان به 552 میلیارد ریال رسیده است.

وی همچنین از رشد چهار درصدی پرونده‌های قاچاق در استان بوشهر اشاره کرد و بیان داشت: 65 پرونده قاچاق در سال جاری تشکیل شده است که بیانگر تلاش مستمر ماموران است.