قم - خبرگزاری مهر: رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مردم و مسئولان باید وقت خود را صرف آبادانی و خدمتگزاری کنند، گفت: باید عزم خود را برای حل مشکلات مردم دوچندان کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، علی لاریجانی عصر جمعه در دیدار با برخی از مدیران استان و جامعه اصناف قم، با تأکید بر اینکه کشور نیاز به همدلی و وحدت دارد، اظهار داشت: خویشتنداری و مدارا نیاز اصلی جامعه کنونی ماست.

وی با بیان اینکه برخی اصلا تحلیل درستی از شرایط کنونی جامعه ندارند، گفت: شرایط فعلی جامعه به گونه‌ای است که دشمن دنبال ایجاد تفرقه و شیطنت است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه حجم شیطنت دشمنان بیش از پیش شده است، بیان داشت: آنچه که باید به دقت بیشتری داشته باشیم این است که جنس دسیسه‌ها و نیرنگ‌های دشمن غبارآلود و مبهم است.

لاریجانی با اشاره به اینکه دشمن فشار و تحریم اقتصادی را در لباس ایذاء سیاسی آورده است، بیان داشت: اکنون که نزدیک انتخابات مهم ریاست جمهوری هستیم، تکاپو و ترفندهای دشمن خطرناک تر است.

وی در ادامه به تحلیل حوادث روز 22 بهمن ماه سال جاری در حرم مطهر حضرت معصومه(س) پرداخت و گفت: این مسائل برای بنده زیاد مهم نیست و دوست ندارم به این مسئله زیاد پرداخته شود.

مشکلات اقتصادی در سال 92 ادامه می‌یابد

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مردم و مسئولان باید وقت خود را صرف آبادانی و خدمتگزاری کنند گفت: اگر کسی خود را وقف انقلاب کرده باشد دیگر نباید به خاطر برخی مسائل خود را ناراحت و نگران کند.

وی با اعلام اینکه نگران فضای برادرانه و همدلی در قم است اظهار داشت: برخورداری از نگاه همدلی و صفا و صمیمت از نیازهای اساسی جامعه امروز ماست و از مسئولان قم می‌خواهم وقت خود را صرف دستیابی به این مقوله مهم کنند و نگذارند برخی مسائل فرعی روند رو به رشد و همدلی در قم را تحت تأثیر قرار دهد.

رئیس قوه مقننه با تأکید بر اینکه حل مشکلات مردم از اولویت برخوردار است، گفت: آمار تورم و بیکاری در سال 91 و تداوم آن در سال 92 نشان می‌دهد که باید عزم خود را برای حل مشکلات مردم دوچندان کنیم.

رفتار برخی‌ها دشمن را تحریک می‌کند

وی با اشاره به اینکه در شرایط حساس اقتصادی و سیاسی قرارداریم گفت: الان فصل هم افزایی توان‌ها و عزم راسخ در جهت تامین نیازهای اساسی مردم است.

لاریجانی با انتقاد از برخی رفتارها و سخنان التهاب آور در کشور افزود: تحرکات و فشار دشمن بستگی به میزان اضطرار و التهاب در داخل کشور دارد. نباید کاری بکنیم که دشمن فشار خود را بر ملت زیاد کند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی آحاد مردم را به هوشیاری و همدلی بیشتر دعوت کرد و گفت: دشمنان اسلام چون می‌دانند که ولایت فقیه تکیه گاه کشور است تمام تحرکات شیطنت آمیز خود را صرف وعلیه پیشانی نظام کرده اند.

وی با بیان اینکه مردم قم همواره به مسائل گوناگون نگاه فرهنگی و معنوی داشته اند گفت: اینکه عده ای در روز22 بهمن ماه سال جاری در حرم مطهر حضرت معصومه(س) چنین مسائلی را رقم زدند برای من زیاد عجیب و غریب نیست و لازم است بدون توجه به مسائل به مشکلات و مسائل اساسی قم بپرداریم.