یک روزنامه آلمانی در گزارشی از افزایش نارضایتی مصرف کنندگان آمریکایی از شرایط اقتصادی و کاهش چشمگیر ضریب اطمینان مصرف کنندگان در این کشور در سایه مناقشات بودجه ای بین احزاب خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه آلمانی "هندلز بلات" آلمان ، بن بست سیاسی که در مناقشات بودجه ای آمریکا به وجود آمده است، مصرف کنندگان در این کشور را شدیدا تحت فشار قرار داده است. به گونه ای که رضایت آنها از شرایط اقتصادی ، آشکارا کاهش پیدا کرده و ضریب اطمینان مصرف کنندگان به کمترین میزان از دسامبر 2011 تا کنون رسیده است.

ضریب اطمینان مصرف کننده در آمریکا آشکارا کاهش داشته است و بر اساس آمار موجود از 77.6 در ماه فوریه به 71.8 در ماه مارس کاهش پیدا کرده است. دانشگاه میشیگان روز گذشته در این باره گزارش داد.

بر اساس این تحقیق بیشتر از یک سوم مصرف کنندگان پرسش شده در یک نظر سنجی اخیر در آمریکا از سیاستهای اقتصادی دولت ناراضی بوده و زمینه به وجود آمدن چنین وضعیتی اجرایی شدن طرح کاهش خودکار بودجه به میزان 85 میلیارد دلار بود که به دلیل عدم توافق احزاب سیاسی از اوایل ماه گذشته شکل گرفت.

بر اساس این نظر سنجی سی درصد پرسش شوندگان انتظار دارند که سرعت رشد اقتصادی در سال آینده کاهش یابد. این در حالی است که ماه گذشته تنها 22 درصد چنین اظهار نظری داشتند. 38 درصد انتظار دارند که نرخ بیکاری افزایش یابد. این در حالی است که در ماه فوریه تنها 27 درصد چنین اعتقادی داشتند.

لازم به ذکر است که هزینه های مصرف کنندگان حدود هفتاد درصد بازده اقتصادی آمریکا را تشکیل می دهند.