اراک - خبرگزاری مهر: دبیرهیئت کاراته استان مرکزی گفت: برگزاری مسابقات کشوری کاراته در استانها بویژه استان مرکزی می‌تواند به ارتقاء سطح فنی کاراته کاران استان و همچنین بالابردن سطح داوری کمک کند.

حمید نیکو همت در گفتگو با خبرنگار مهر به برگزاری مسابقات انتخابی تیم ملی در شهرستان اراک و ساوه در دو بخش آقایان و بانوان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 290 داور و 500 مربی در سطح استان وجود دارد که حدود یک سوم آنها فعال و مشغول به فعالیت می باشند.

وی حضور 35 کاراته کارآقا و خانم در تیم ملی در دو بخش کاتا و کمیته خبر داد و گفت:حضور پررنگ کاراته کاران استان مرکزی در اردوهای تیم ملی ستودنی است.

نیکو همت اضافه کرد: در سال جاری کاراته کاران استان در مسابقات آسیایی و کشوری خوش درخشیدند که می‌توان به مقام سومی کاراته کار استان در مسابقات آسیایی اشاره کرد.

وی با تاکید بر اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون شش هزار و 500 ورزشکار در رشته­ ی کاراته ساماندهی شده انداظهارداشت: کسب عنوان سومی مسابقات کاراته آسیایی توسط شهاب نوروزی، کسب مقام اول و سومی مسابقات کاراته در شیخ امارت توسط محمدرضا بخش محمدلو و مهدی سلطانی از افتخارات کسب شده در سال جاری است.

دبیرهیئت کاراته استان مرکزی همچنین افزود: در سال جاری ورزشکاران این استان با حضور در لیگ نوجوانان و جوانان کشور توانستند عنوان سومی تیمی در هر دو رده­ ی سنی را به خود اختصاص دهند.

وی با بیان اینکه  بعد از شهرستان اراک، شهرستان ساوه در رشته­­ ی کاراته صاحب مقام و فعال می باشد خاطرنشان کرد: برگزاری کلاس ارتقا داوری به سطح یک ملی، برگزاری کلاس مربیگری با حضور 150 نفر از مربیان استان و همچنین اعزام دو داور بین المللی استان به مسابقات آسیایی  از برنامه‌ها و دستاوردهای این هیات است.