اظهارات وزیر امور خارجه فرانسه درباره زمان خروج نظامیان این کشور از مالی و کشته شدن یک مقام ارشد قضایی در نیجریه از جمله خبرهای مربوط به قاره آفریقا به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از "صدای روسیه"،  "لوران فابیوس" وزیر امور خارجه فرانسه امروز در دیدار با "پائول بیا" رئیس جمهوری کامرون اعلام کرد که نظامیان این کشور از ابتدای ماه آوریل شروع به ترک کشور مالی خواهند کرد .

وی در عین حال مخالفت خود را با خروج همزمان تمام  نظامیان این کشوراز مالی اعلام کرد.

فابیوس به خبرنگاران گفت : گمان می کنم اگر همه چیز طبق برنامه ریزی پیش برود خروج نظامیان ما از خاک مالی از ابتدای ماه آوریل آغاز خواهد شد.

کشته شدن یک مقام ارشد قضایی در نیجریه

در خبری دیگر یک خبرگزاری استرالیایی به نقل از  "ماگاجی ماجیا"  سخنگوی پلیس ایالت کانو نیجریه از کشته شدن "اوساماتو بداوی" مقام ارشد قضایی این شهر در حمله یک گروه مسلح خبر داد.

ماجیا به خبرنگاران گفت : شب گذشته گزارش قتل اوساماتو بداوی در منطقه "هوتورو" به دست یک گروه مسلح را دریافت کردیم. تحقیقاتی را در این زمینه آغاز کرده ایم تا قاتلان را شناسایی کنیم و از انگیزه آنها با خبر شویم.

وی ضمن انتقاد از قتل های هدفمند رخ داده در شهر، از متهم کردن گروه مسلح  "بوکو حرام" به دست داشتن این گروه در قتل ها خودداری کرد.

توقف پروازهای خطوط هوایی نیجریه

خبر دیگر اینکه آسوشیتد پرس از توقف پروازهای یک خط هوایی بزرگ نیجریه به علت اعتصاب کارکنانش خبر داد.

"سیمون تومبا" سخنگوی شرکت پیمانکاری "ارو" اعلام کرد که اعتصاب کارکنان این شرکت از روز چهارشنبه که به علت کاهش هزینه ها در این شرکت آغاز شده، پرواز ها را موقتا متوقف کرده است. موفق نبودن مذاکرات با کارکنان سبب شده تا این اعتصاب همچنان ادامه داشته باشد.

گفتنی است  شرکت "ارو" مسئولیت اکثر پروازهای داخلی و همچنین پرواز به کشور غنا را به عهده دارد.

وب سایت شرکت ارو اعلام کرده است در تلاش است که هرچه زودتر این مشکل را حل کرده و پرواز هواپیماها را از سر بگیرد.