مدیر برج آزادی از موفقیت‌آمیز بودن موقتی مرمت برج آزادی تهران خبر داد ولی احتیاج برج به یک مرمت اصولی را رد نکرد.

غلامحسین شاه‌علی مدیر برج آزادی در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد مراحل ترمیم این برج که به نماد پایتخت نیز بدل شده است، گفت: خوشبختانه بعد از خبررسانی به موقع خبرگزاری مهر در مورد آبگرفتگی و رسیدن آب به شالوده برج آزادی، کارهای خوبی برای ترمیم آن انجام شده است.

وی افزود: حرکت‌های خوبی در زمینه برآورد مالی و اجرایی مرمت کاشی‌ها، گنبد برج آزادی و محوطه بیرون برج آغاز شده است.

مدیر برج آزادی در مورد محوطه بیرونی و نیز پایه‌های برج توضیح داد: چند گروه آمدند و نظرات خود را دادند تا پایه‌های برج را ترمیم کنند. با بررسی نظرات این تیم‌های کارشناسی بالاخره نظر نهایی را گرفتیم و برآورد مالی آن را تعیین کردیم که مبلغ آن بالغ بر یک میلیارد و 700 میلیون تومان است.

شاه‌علی خاطرنشان کرد: این مبلغ را به همراه نظرات کارشناسی این گروه به صورت مکتوب به سازمان میراث فرهنگی ارائه دادیم ولی به خاطر رسیدن عید نوروز قرار شد برنامه کاری این پروژه به سال 92 موکول شود.

وی به اهمیت زیاد محوطه بیرونی برج اشاره کرد و گفت: محوطه بیرونی برج مهم است که در دست شهرداری منطقه 9 تهران است. از سوی آنها چهار گروه کارشناسی آمدند و رفتند. قسمت هایی که آب می‌داد را شناسایی کردند و تصمیم بر این شد که این مناطق برداشته شود.

مدیر برج آزادی ادامه داد: این جریان را که الان به شما می‌گویم متعلق به  20 روز پیش بود. آخرین خبری که به ما دادند این بود که گروه مشاوران قطعی شده است و قرار بود که بعد از 22 بهمن کار خود را آغاز کنند ولی به خاطر نظر نهایی سازمان زیباسازی شهرداری تهران کار به بعد از عید موکول شد.

شاه علی در پایان گفت: هرچند هنوز بحث محوطه ناتمام مانده است ولی با تدابیری که انجام شده است آبریزش گنبد رفع شده و خوشبختانه خطری گنبد را تهدید نمی‌کند.

به گزارش مهر، چند ماه پیش در گفتگوی مهر با یکی از افرادی که در مجموعه برج آزادی نمایشگاه هنری برپا کرده بود اعلام شد که آب به شالوده این برج نفوذ کرده و این بنای مهم در معرض تخریب است. این خبر باعث شد دیگر رسانه‌ها نیز نسبت به موضوع حساس شده و به پیگیری موضوع بپردازند. از همان روزهای ابتدایی انتشار خبر، مدر برج آزادی نیز در مقام پاسخگویی برآمد و همین رفت و برگشت‌های خبری باعث شد مساله مرمت برج آزادی به طور جدی پیگیری شود.