نمایندگان مجلس در ادامه بررسی جزئیات طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخابات شهرداران ماده 4 و 5 این طرح را تصویب کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر در ماده 4 این طرح آمده است: یک تبصره به عنوان تبصره 3 به ماده 26 قانون به شرح زیر الحاق می گردد: تبصره 3- ارائه گواهی عدم سوءپیشینه که از تاریخ  صدور آن بیش از 3 ماه نگذشته باشد در هنگام ثبت نام الزامی است.

همچنین در ماده 5 طرح مذکور نیز که به تصویب نمایندگان رسید، آمده است یک تبصره به عنوان تبصره 3 به ماده 32 قانون به شرح زیر الحاق می گردد.

در تبصره 3 ماده 32 آمده است: در صورت تشکیل هیات اجرایی برای برگزاری همزمان انتخابات شورای اسلامی و ریاست جمهوری اجرای حکم انتخاب یک نفر از اعضای شورا به عنوان یکی از معتمدین موضوع تبصره یک ماده 38 قانون انتخابات ریاست جمهوری منتفی است.

به گزارش مهر در ماده 32 قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران آمده است: به منظور برگزاری انتخابات شورای اسلامی شهر ، هیات اجرایی شهرستان به ریاست فرماندار و عضویت رئیس اداره ثبت احوال ، رئیس آموزش و پرورش و 8 نفر از معتمدان در محدوده شهرستان تشکیل می شود.