اراک – خبرگزاری مهر: برنامه های جشنواره صدای بهار صبح روز دوشنبه همزمان با سراسر کشور در محل موزه مفاخر استان مرکزی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی دراین مراسم گفت: این جشنواره از صبح امروز 28 اسفند آغاز شده و تا 17 فروردین سال آینده برپا می باشد.

مجتبی رضوانی افزود: به جهت تقارن با ایام سوگواری حضرت فاطمه الزهرا (س) برنامه های این سازمان به دو بخش از امروز دوشنبه تا پنجم فروردین و از پنجم تا 17 فروردین برگزار خواهد شد.

وی همچنین در ادامه با اشاره به اینکه برنامه های بخش اول از امروز با اجرای موسیقی سنتی، بازی های محلی و آیینی برگزار می شود تصریح کرد: در حال حاضر امروز در خدمت گروه کردستان هستیم و در روزهای آتی از دیگر استانهای زاگرس نشین کردستان، لرستان، کرمانشاه، چهارمحال و بختیاری، بویر احمد و از آذربایجان نیز داوطلب داریم که اگر شرایط مقدور باشد از تمامی دوستان در جهت همکاری استفاده خواهیم کرد.

رضوانی اظهار داشت: در روز اول فروردین مراسم استقبال از مهمان های نوروزی در سه راه خمین را در برنامه داریم که این برنامه تا سوم فروردین ادامه دارد به جهت ایام فاطمیه مراسم پرده خوانی، نقالی، تعزیه خوانی و آیین های متناسب با این ایام را برای همشهریان و مهمانان نوروزی در دستور کار داریم.

وی خاطرنشان کرد: ساعت بازدید از جشنواره از 9 صبح تا اذان مغرب می باشد و از ساعت 12 تا 15 تعطیل است و بعد از این تایم در بعدازظهر در تمامی نقاط استان این برنامه ها اجرا می شود.

گفتنی است اطلاع رسانی این جشنواره از طریق بنر و صدا و سیمای استان مرکزی صورت گرفته است.