گرگان - خبرگزاری مهر: استاندار گلستان به بيان دغدغه‌هاي خود درباره فرهنگ غلط ساخت و ساز پرداخت و  بر لزوم نظارت بر ساخت و سازها تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد قناعت سه شنبه شب در نشست نوروزی با سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان افزد: به عنوان مثال همه بايد بدانند كه نماي داخلي چون مخاطب خاص دارد فرد مي‌تواند هرطور كه دوست دارد عمل كند اما در بحث نماي خارج چون مخاطبش عامه مردم هستند فرد نمي‌تواند خودش به تنهايي تصميم بگيرد. امري كه در حال حاضر به گونه ديگري اتفاق مي‌افتد.

وی گفت: بايد ديد جايگاه نظام مهندسي ساختمان گلستان هم‌اكنون در جامعه كجاست و بر اساس اين جايگاه خط مسير مشخص شود. قناعت به ساختار بحث‌هاي فني و اجرايي هم اشاره كرد وافزود: اين ساختار بايد به نحوي چيده شود كه فرهنگ مهندسي در جامعه را متحول كند.
 
استاندار گلستان در بخش ديگري از سخنان خود از هاشمي رئيس سازمان نظام مهندسي كشور نيز ياد كرد و با بيان اينكه ايشان از ذخاير نظام هستند اظهار داشت: هاشمي فردي كاربلد، متدين و ديندار است كه واژه «شهيد زنده» به راستي برازنده اوست.
 
استاندار گلستان در ادامه صحبت‌هاي خود به انتظاراتش از سازمان نظام مهندسي ساختمان استان گلستان اشاره كرد و گفت: اين انتظارات را شايد بتوان در چهار محور تعامل مطلوب با دستگاه‌هاي اجرايي، دقت در انجام وظيفه، مسئوليت پذيري و نظارت سازمان بر عملكرد اعضا دسته‌بندي كرد. 
 
قناعت از ميزان همراهي سازمان با ديگر دستگاه‌هاي گلستان ابراز رضايت كرد اما يادآور شد كه اين تعامل با مردم نيز بايد بيشتر وجود داشته باشد و در چهارچوب مقررات به خواسته‌هاي آنان پاسخ مثبت يا منفي داده شود.
 
وي همچنين از هيئت مديره خواست تا به بحث نظارت توجه بيشتري نشان داده شود و اذعان داشت: رسانه‌ها و افكار عمومي به بحث نظارت فني حساسند و بايد در اين مبحث به صورت اقناعي وارد شد. 
 
قناعت در رابطه با درخواست رئيس سازمان براي اختصاص يك زمين مناسب با اعلام موافقت درباره اين موضع اجرايي شدن آن را به عهده معاون عمراني خود گذاشت.
 
عضویت شش هزار گلستانی در نظام مهندسی ساختمان
 
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان نیز با اشاره به جايگاه ويژه سازمان در جامعه اجرايي خاطر نشان كرد: سازمان نظام مهندسي ساختمان استان گلستان با داشتن قريب به شش هزار عضو توانسته است به عنوان يك بازوي اجرايي مهم در روند توسعه استان جاي خود را باز كند. 
 
حسین ویزواری با بيان اين مطلب كه سازمان از نظر مالي هيچ بودجه‌اي به بودجه كشور تحميل نمي‌كند يادآور شد: مهندسان ما حتي در دورترين نقاط اين استان و گاه با كمترين دريافتي وظايف خود را به خوبي انجام مي‌دهند. 
 
رئيس نظام مهندسي ساختمان گلستان همچنين به تعامل خوب اين دستگاه با ديگر دستگاه‌هاي اجرايي استان اشاره كرد و افزود: جلسات مناسبي به خصوص با اعضاي كميته 4 نفره موضوع قانون نظام مهندسي برگزار و تلاش شده تا نتيجه هم به نفع مهندسان و هم به نفع مردم رقم بخورد.
 
وي ضمن بيان خواسته مهم همه اعضا درباره احداث يك مجموعه فرهنگي ورزشي از استاندار گلستان خواست تا زميني مناسب براي اين كار در اختيار سازمان قرار بگيرد. ويزواري سپس گزارشي از عملكرد بخش‌هاي مختلف سازمان از قبيل نظارت عاليه، نظارت گاز، آموزش، روابط عمومي و انتشارات ارائه كرد.
 
در ادامه جلسه عامري عضو هيئت مديره و رييس قبلي سازمان طي سخناني به موضوع صدور خدمات مهندسي اشاره كرد و اقزود: كشور ما پتانسيل بزرگي در اين بخش دارد كه متأسفانه چندان مهم شمرده نمي‌شود. 
 
وي كشور تركمنستان را يادآور شد و گفت: به عنوان مثال شركت‌هاي پيمانكاري ترك سالانه 5 ميليارد دلار از اين كشور درآمد به دست مي‌آورند.
 
عامري در ادامه خواستار مساعدت‌هاي استاندار و رايزني وي براي توسعه بيشتر بحث صدور خدمات فني مهندسي شد.
 
دغدغه اشتغال مهندسان
 
موسوي ديگر عضو هيئت مديره سازمان نظام مهندسي ساختمان گلستان نيز با اشاره به دغدغه مهندسان عضو در رابطه با بحث اشتغال به نگاه ويژه سازمان به اين موضوع اشاره و اضافه كرد: هيئت مديره دوره ششم تلاش داشته تا با تشكيل شركت تعاوني‌هاي سرمايه‌گذاري در مسير رفع اين دغدغه گام بردارد. 
 
موسوي همچنين با بيان مطالبي در خصوص ايجاد شهرك فني مهندسي تحقق آن را معرفي يك الگوي مناسب ساخت و ساز عنوان كرد.
 
وي نيز در سخناني از عملكرد خوب سازمان و تعاملش با راه و شهرسازي استان تمجيد كرد و افزود: خوشبختانه زمينه‌هاي خوبي براي رشد و توسعه اين دو نهاد مهم اجرايي وجود دارد.
 
عربي رييس بسيج مهندسين گلستان نیز طي سخناني دغدغه‌هاي خود را درباره تعيين اولويت اول اجرايي و تصميم‌گيري استان بيان كرد.
 
نظام مهندسی نماد مهم برون سپاری خدمات
 
دادبود معاون عمراني استاندار گلستان نیز از سازمان نظام مهندسي ساختمان استان گلستان به عنوان يك نماد مهم برون سپاري ياد كرد و خاطرنشان ساخت: اين‌ مجموعه با مهندسيني توانمند به خوبي از عهده انجام وظايفش برآمده است. 
 
دادبود همچنين تحقق كيفيت در ساخت و ساز را وظيفه اصلي سازمان برشمرد و يادآور شد در اين مسير شوراي انتظامي نظام مهندسي نقش مهمي را بايد ايفا كند و بين مهندسي كه به وظيفه خود عمل مي‌كند و مهندس خطاكار فرق قائل شود. 
 
معاون عمراني استانداري گلستان با تأكيد بر پيگيري اقدامات درآمد زا از سوي سازمان از هيئت مديره دوره ششم خواست تا مباحث اقتصادي و اشتغالزايي براي اعضاي سازمانشان را جدي‌تر از گذشته پيگير باشند.