بوشهر - خبرگزاری مهر: فرمانده سپاه شهرستان بوشهر گفت: مستند راهیان نور دریایی در بوشهر با همکاری گروه تلویزیونی بسیج در سپاه امام صادق(ع) ساخته می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ حمید خرمدل صبح چهارشنبه در آئین اعزام زائران راهیان نور دریایی به بیان اهمیت مستندسازی در امور فرهنگی پرداخت و اظهار داشت: مستندسازی علاوه بر اهمیت به امور فرهنگی است، در انتقال این امور به آیندگان و به‌ویژه نسل جوان ارزش و اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: متاسفانه بسیاری از برنامه‌های فرهنگی با حضور نیروهای خدوم بسیجی با کیفیت بالایی انجام می‌شود ولی در ثبت این برنامه‌ها ضعیف عمل شده است که به همین دلیل، سعی کرده‌ایم مستندسازی را از اولویت‌های برنامه‌های فرهنگی قرار دهیم.

فرمانده سپاه شهرستان بوشهر ادامه داد: یک اکیپ مستند ساز که شامل دو عکاس، دو فیلم‌بردار و دو خبرنگار هستند در راستای مستندسازی راهیان نور دریایی به کار گرفته‌ایم.

خرمدل ادامه داد: تا به حال پنج مرحله از کاروان‌های راهیان نور انجام شده که از برنامه‌های مختلف آن عکس، فیلم و خبر تهیه شده است و امید است که در ادامه نیز مستند سازی به خوبی صورت پذیرد.

بیش از 90 نفر از خانوده‌های کارکنان پایگاه ششم شکاری شهید یاسینی بوشهر صبح امروز در قالب راهیان نور دریایی به جزیره خارگ اعزام شدند.

پنجمین کاروان اعزامی راهیان نور دریایی متشکل از 95 نفر از خانواده‌های کارکنان پایگاه شم شکاری شهید یاسینی بوشهر، 30 نفر طلبه های حوزه علمیه خواهران بوشهر، 25 نفر از بسیجیان شهرستان تنگستان و 65 نفر از بسیجیان حوزه مقاومت کوثر سپاه شهرستان بوشهر بود.

این کاروان ضمن دیدار با امام جمعه خارگ، از یادمان شهدای گمنام، بیمارستان زیر زمینی، نمایشگاه دفاع مقدس و تاسیسات نفتی این جزیره دیدن خواهند کرد.

چهارمین کاروان راهیان نور دریایی نیز دیروز توسط دو شناور از شهر بوشهر به مقصد جزیره خارگ جهت بازدید مناطق مختلف این جزیره اعزام شدند که شامل تعدادی از دانش آموزان دبیرستانی بوشهر، کارکنان سپاه امام صادق(ع) و خانواده کارکنان پایگاه شهید محلاتی بود.