گرگان - خبرگزاری مهر: دبیر ستاد دایمی تسهیلات و نظارت بر سفرهای استان گلستان با اشاره به ورود 244 هزار و 726 نفر مسافر نوروزی در روز 29 اسفند به استان اظهار امیدواری کرد این استان به مقصد گردشگری تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار مهر، قربان عباسی ظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران در ستاد تسهیلات سفرهای استان افزود: از این تعداد 183 هزار و 640 نفر با خودروهای شخصی،60 هزار و 156 نفر با اتوبوس، 655 نفر با قطار و 275 نفر با هواپیما وارد استان شدند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان افزود: امیدواریم این تعداد مسافر و گردشگر روز به روز بیشتر شده و گلستان تبدیل به مقصد گردشگری آنان شود.
 
اقامت بیش از 39 هزار نفر در استان
 
دبیر ستاد دایمی تسهیلات و نظارت بر سفرهای استان گلستان گفت:  در روز 29 اسفند سال 91 و با آغاز تعطیلات نوروزی39 هزار و 528 نفر در استان اقامت کرده اند.
 
عباسی گفت:از این میزان 865 نفر در هتل ها، 611 نفر در مهمانپذیرها، 80 نفر در هتل آپارتمان ها، یک هزار و 155 نفر در منازل استیجاری، یک هزار 550 نفر در کمپ های موقت و دو هزار و 183 نفر در مدارس اسکان سافته است.
 
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان افزود: میزان اقامت در سایر مراکز اقامتی اعم از مهمان سراهای ادارات ، خوابگاه های دانشجویی و سالن های ورزشی هشت هزار و 430 نفر بوده است.
 
وی اظهار داشت: همچنین 24 هزار و 654 نفر نیز در چادرهای مسافرتی در پارک ها، حاشیه بلوارها، خیابان ها و سایر مکان ها در 6 هزار و 163 تخته چادر اقامت داشته اند.
 
دبیر ستاد دایمی تسهیلات و نظارت بر سفرهای استان گلستان گفت: بازدید های نظارتی بر اماکن مختلف از سوی ستاد دایمی تسهیلات و نظارت بر سفرهای استانی ادامه دارد و هر روزه اجرا می شود.
 
عباسی گفت: در این راستا 10 بازدید از مراکز اقامتی ، 9 بازدید از مراکز پذیرایی و بین راهی ، هفت  بازدید از دفاتر خدمات مسافرتی 6 بازدید از مراکز اقامتی موقت انجام شده است.
 
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان افزود: در طی این بازدید ها هیچ گونه اخطار کتبی ، تذکر، تعلیق و تعطیل صادر نشده و هیچ کونه شکایتی نیز دریافت نشده است.
 
استقبال از اولین مهمانان نوروزی ورودی به استان
 
دبیر ستاد دایمی تسهیلات و نظارت بر سفرهای استان گلستان گفت: اولین مسافران ورودی به استان گلستان در مبادی ورودی، خروجی ، راه آهن و فرودگاه استان استقبال و تجلیل می شوند.
 
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان افزود: این مسافران با دریافت هدایا و اقلام تبلیغاتی تجلیل می شوند.