تبریز – خبرگزاری مهر: کارشناس فرهنگی و نفر اول جایزه داستان انقلاب در کشور گفت: انقلاب پتانسیل مناسبی برای پرداختن به تمام کارهای فرهنگی با این موضوع را داراست.

مهدی نورمحمدزاده در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تاثیرات داستان نویسی در معرفی انقلاب گفت: همانطور که شهرت انقلاب فرانسه در داستان بینوایان بوده و بدین وسیله به مردم جهان معرفی شده، وجود داستان های قوی در حوزه انقلاب نیز می تواند برای شناساندن این حادثه تاریخی به جهانیان موثر باشد.

وی ادامه داد: یک داستان قوی می تواند در معرفی شخصیت های آن به تمامی جهانیان موثر واقع شود.

نورمحمد زاده افزود: در خصوص برخی حوادث همانند قیام 29 بهمن تبریز حق مطلب به خوبی ادا نشده در حالی که اگر با نگاهی تخصصی به این حوادث بنگریم دارای جذابیت های بسیار زیادی برای همگان خواهند بود.

وی با اشاره به وظایف رسانه ها برای فرهنگ سازی در خصوص جلب توجه نویسندگان به امور مربوط به انقلاب گفت: متاسفانه نویسندگانی که در شهرهای مختلف کشور فعالیت می کنند در جامعه فرهنگی شناخته شده نیستند و آثار چاپ شده به صورت حرفه ای نیستند.

این کارشناس فرهنگی ادامه داد: در این خصوص به نویسندگان استانی بها داده نمی شود و وضعیت نشر آثار نیز در استان ها مناسب نیست و به همین دلیل این نویسندگان بعد از تثبیت آثار خود به تهران مهاجرت می کنند.