در حالی که رئیس جمهوری آمریکا امروز جمعه قرار است به اردن سفر کند، مردم این کشور با برگزاری تظاهراتی، خشم و انزجار خود را از این سفر ابراز و آن را محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه روسیا الیوم، اردن، سومین ایستگاه سفر منطقه ای باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا پس از مناطق اشغالی و مناطق فلسطینی است و این سفر در حالی انجام می شود که مردم اردن با برگزاری تظاهرات ضد آمریکایی، مخالفت خود را با حضور اوباما در کشورشان اعلام کردند.

خبرنگار این رسانه روسی اعلام کرد دولت اردن این سفر را سبب تقویت روابط راهبردی میان اردن و آمریکا دانسته است و به این سفر برای ازسرگیری روند به بست رسیده سازش، امید بسته است.

از سوی دیگر، برخی از احزاب مخالف در اردن تاکید کردند این سفر، جانبداری آمریکا از اسرائیل را تقویت می کند و رئیس جمهوری آمریکا در سخنانش در مقابل فلسطینی ها، ویژگیهای دولت فلسطین را مشخص نکرد.

بر اساس این گزارش، تظاهراتی در پایتخت اردن در اعتراض به سفر اوباما برگزار شد و شرکت کنندگان سفر رئیس جمهوری آمریکا به کشورشان را محکوم کردند.

شب گذشته، شماری از فعالان احزاب ملی و چپگرای اردنی، تجمع اعتراض آمیز در مقابل سفارت آمریکا در امان برگزار و سفر اوباما به کشورشان را محکوم کردند، شرکت کنندگان در این تجمع گفتند می خواهیم این پیام را به جهانیان ابلاغ کنیم که قاتل کودکان ما جایی در کشور ما ندارد و ما دخالتهای آمریکا در منطقه را که ویرانی و تخریب برای ما به دنبال داشته، نمی پذیریم.

معترضان شعار می دادند : دولتهای عربی، دولتهای صوری و فرمایشی هستند، دولت واقعی، سفارت آمریکا(درکشورهای عربی) است، ای جوانان، آمریکا، راس تروریسم است. شرکت کنندگان در این تجمع  اعتراض آمیز در ادامه پرچم آمریکا را به آتش کشیدند.

اوباما در حمایت از اشغالگران قدس گفته بود اسرائیل قدرتمندترین دولت منطقه است و از حمایت قدرتمندترین کشور جهان هم برخوردار است وهرگز محو نخواهد شد.