معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، تلخ ترین رویداد حوزه محیط زیست در سال 1391 را شهادت تعدادی از محیط بانان و شیرین ترین رویداد این سال را ارتقاء دانشكده محیط زیست عنوان كرد.

محمد جواد محمدی زاده در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: شیرین ترین رویداد سال 1391 ارتقاء آموزشكده محیط زیست با قدمتی حدود 40 سال به دانشگاه محیط زیست است كه كار بسیار ارزشمندی برای ارتقاء فعالیتهای زیست محیطی در كشور محسوب می شود.

وی تلخ ترین رویداد این سال را به شهادت رسیدن 4 تن از حافظان طبیعت به ویژه رئیس اداره محیط زیست ملایر شهید عبدالله یاری عنوان كرد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در پاسخ به اینكه شما چه نمره ای به محیط زیست در این سال می دهید، اظهار داشت: نمره محیط زیست را باید مردم بدهند و ما باید تنها وظایف خود را انجام دهیم كه نهایت سعی خود را كردیم تا به بهترین نحو این وظایف را انجام دهیم.

وی با بیان اینكه آرزوها و توقعات خیلی زیادی در حوزه محیط زیست داشتم، تصریح كرد: اما با توجه به مجموعه منابع و شرایط نتوانستیم به بسیاری از این آرزوها دست یابیم.

محمدی زاده در خصوص مهمترین اقدامی كه قصد اجرای آن را در سال گذشته داشت اما به آن نرسید، افزود: انتظار داشتم در حوزه فرهنگسازی بسیار بیشتر از این كار كنیم كه با وجود اینكه توفیقاتی داشتیم اما به هدف مقرر شده نتوانستیم دست یابیم.

وی همچنین یادآور شد: تصویب سند ملی محیط زیست یكی دیگر از برنامه هایی بود كه تصور می كردم در سال 1391 به آن دست یابیم اما تنها در كمیسیونها مصوب شد و هنوز در نوبت طرح است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست دانشگاه محیط زیست را با چندین دانشكده و هیئت علمی قوی عیدی خود برای دوستداران محیط زیست عنوان كرد و اظهار امیدواری كرد كه در سال جدید، دولت بعدی بتواند در حوزه محیط زیست اقدامات موثرتری انجام دهد.