دستگیری یک سرکرده طالبان در عملیات پاکسازی ارتش افغانستان و کشته شدن دست کم 4 نفر در حمله پهپادهای آمریکایی به خاک پاکستان از جمله تحولات همسایگان شرقی کشورمان است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شینهوا، یک سرکرده طالبان در جریان عملیات پاکسازی ارتش افغانستان در ولایت وردک واقع در شرق این کشور دستگیر شد. در بیانیه ای که فرماندهی نیروهای کمک به امنیت افغانستان (ایساف) منتشر کرده آمده است: در عملیات مشترک نیروهای ائتلاف و افغان، یک مقام ارشد طالبان و چهار نفر دیگر از شبه نظامیان دستگیر شده اند.

بر این اساس، سرکرده دستگیر شده، طراحی شماری از حملات نظامی علیه نظامیان ناتو و نیروهای افغان را به عهده داشته است. وی همچنین در عملیات گروگان گیری و ترور شماری از مقامات افغان نیز نقش داشته است.

خبر دیگر اینکه در حمله پهپادهای ارتش آمریکا به شمال غرب پاکستان چهار نفر کشته شدند. در این عملیات که در ساعات پایانی شب گذشته در مناطق قبیله نشین انجام شد، یک نفر نیز زخمی شده است.

بر این اساس، هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی با شلیک دو موشک یک خانه را در منطقه دتاخل در ایالت وزیرستان شمالی و در نزدیکی مرز افغانستان هدف قرار داده است. در این حمله همچنین به خانه های اطراف نیز آسیب وارد شده است.

این گزارش حاکی است به دنبال این حمله مردم منطقه به محل انفجار رفته و کمک به قربانیان را آغاز کرده اند. این دومین حمله آمریکا از این نوع از ابتدای ماه جاری میلادی در پاکستان بوده است. در دهم ماه مارس نیز حمله یک پهپاد ارتش آمریکا به خانه ای در همین منطقه دو کشته به جا گذاشت.